paa skrev:Frånsett att det inte smälter så är Teflon en bra isolator som har väldigt bra dielektriska värden. Nu har just det nog inte så stor betydelse för den korta snutt som går igenom kontakten.
Denna lilla kontakten blir dessutom ovanligt bra skärmad, genom att kabelskärmen omsluter, och går helt fram till jord-hylsan på kontakten.
Enda kritiken är att skärmstrumpan kläms, och spännkraften kommer från att kabel/chuck pressas mot teflonpluggen. Den lilla hylla pluggen stöds av i främre hylsan är väldigt smal och tunn. Gräver lätt in i teflonet.
Jag brukar knipsa en liten spricka i främre hylsan bakre kant, knöla till den lite lite inåt, och löda fast lite av skärmen där, så slipper man pressa hårt.
Om kabeln är helt exakt idealiskt rätt storlek i alla avseenden så är detta ett litet problem, men med tunna kablar+krympslang som utfyllnad blir detta viktigare att tänka på.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.