Hur beäknas rörläng då man använder en basreflexport med trattar? Antag att LSP-cad ger en rörlängd på 20cm, hur omsätter jag det till denna form av rör. Var mäter man, totallängd inkl trattar eller...?
Tacksam för svar.
H/S
Moderator: Redaktörer
Pragmatikern vinner alltid tycker jag!Svante skrev:Pragmatikern gör i stället ett rör som är lite för långt, mäter och kortar q.s.
Kaffekoppen skrev:Pragmatikern vinner alltid tycker jag!Svante skrev:Pragmatikern gör i stället ett rör som är lite för långt, mäter och kortar q.s.
Nu får Svante uppgiften att berätta hur man enklast, på mest pragmatiska väg, mäter också
Nu kände jag mig rätt pragmatisk.
matsj skrev:Är det Aeroportar ?
Komplett Aeroport med 2 st portar (trattar) och ett rör (30cm). Ger ingen turbulens i portens in eller utgång. Inget flåsljud, mindre distorsion, högre ljudtryck, renare ljud och lättare luftflöde genom porten. Aeroport finns i 3 olika storlekar. Varje port räknas som 4 cm om röret är längre än 12cm. Om röret är kortare än 12 cm räknas portarna som 2 cm vardera. 3“. Innerdiam. 68 mm. Ytterdiam. 134 mm. Monteringshål 118 mm. 4“. Innerdiam. 104 mm. Ytterdiam. 167 mm. Monteringshål 151 mm. 6". Innerdiam. 154 mm. Ytterdiam. 214 mm. Monteringshål 226 mm.
4" svart
mats
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 220 gäster