Byte av kantupphängning på baselement

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
meat_puppet

Byte av kantupphängning på baselement

Inläggav meat_puppet » 2008-04-07 12:12

Stärkt av framgången med mitt Nad steg så tänkte jag ge mig på mina högtalare.
Jag skulle behöva byta kantupphängning på basarna då de nuvarande (skum)kanterna börjar se ganska risiga ut...
Spanade runt lite på Hifikits hemsida men jag hittade inga lösa delar å köpa där.
Så, är det någon som vet vart jag köper nya kanster billigast, och skulle jag kanske kunna använda gummikanter istället för skum?

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2008-04-07 12:36

Om du hade bemödat dig att söka (det här är inte första gången någon tar upp kantbyte på detta forum, jag lovar) så hade du hittat avr7000s tråd Guide Skumkantsbyte. Där finns svar.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
meat_puppet

Inläggav meat_puppet » 2008-04-08 08:18

Nu var det ju inte riktigt en guide jag var ute efter utan tips på vart jag skulle köpa kanterna (kanske skulle lagt tråden under köpråd). Försökte köpa från stället i den länkade tråden, men de ville inte skicka internationellt.
Hittade och beställde iallafall från den här sidan http://www.speakerbits.com 230 spänn inklusive porto för 2 st. 10" kanter.

Tack för hjälpen och ursäkta min otålighet, det vara bara så kul att kunna lyssna på musik igen så jag ville fixa allt på en gång... haha!

Edit: fixade länken

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2008-04-09 00:54

Jag länkade inte till en guide. Jag visade att det finns gamla trådar med tips om inköpssidor.
/J

Cygnus resurectum

Återgå till DIY-forum