Moderator: Redaktörer
Det funkar!Baronen skrev:Jag tar 14 st till Linköping om det går. Tack för initiativ!
Det vet jag först imorgon, men det kanske går bra.james skrev:Tar 10st om det finns så många kvar?
petersteindl skrev:Halloj Magnus, vi har just avslutat vårt telefonsamtal. Jag glömde säga att jag tycker att detta är ett synnerligen bra initiativDet är alltid bra med en ventil på en tryckkokare
![]()
MvH
Peter
Din inbetalning synslanda skrev:Kan det vara min inbetalning som inte syns? Borde stått Landa på den?
Pling i kassan!Sanny_X skrev:e min ok?
skickade 1500:-
Pling i kassan!80-talet skrev:jag tror att jag skrev 80-talet på min?! har den kommit var på 600.
Pling i kassan!Rullake skrev:300 kr från Rullake!?
Det verkar vara pling i kassan! Belopp och tid överrensstämmer iallafall!Dartman skrev:Du har mejl med verifiering Magnus.
/Jonas
Klirr i kassan-Roger- skrev:Hello!
Har du identifierat min betalning? Satte in 300 kr från Handelsbanken med meddelandet "Vifa -Roger-" 2009-05-21 00.32.
Grymt bra initiativ!
/Roger
Laila skrev:Tycka vad man vill om Magnus den store Osten, men ibland så
händer det grejer, kudos !
MagnusÖstberg skrev:Laila skrev:Tycka vad man vill om Magnus den store Osten, men ibland så
händer det grejer, kudos !
Njae, nog finns det någon i faggorna som borde äras han med!KarlXII skrev:Hurra för Osten!
Hur många element har gått nu?
Du köpte ju 4 av mig i somras - har de rymt?phon skrev:Mina lämnade Paris 6.38 ikväll för vidare färd hitåt.MagnusÖstberg skrev:De flygs ju över så det borde gå på nån vecka...
... å mitt kom igår ....MagnusÖstberg skrev:
Edit: Paketet har lämnat leverantören
Rullake skrev:80-talet skrev:jag har också i min iver glömt att tacka för ett mycket bra, behövligt och handlingskraftigt initiativ!!!
Tack!
instämmer!
EA_73 skrev:+1
har precis beställt 8 st basreflexrör br/tr30 till kommande minigurus. ska bli kulRullake skrev:80-talet skrev:jag har också i min iver glömt att tacka för ett mycket bra, behövligt och handlingskraftigt initiativ!!!
Tack!
instämmer!
EA_73 skrev:+1
har precis beställt 8 st basreflexrör br/tr30 till kommande minigurus. ska bli kul
MagnusÖstberg skrev:Klart det skall vara slitsport. Fram med kameran phon!
niklas skrev:Richard skrev:Stöd mot vägg är ett måste utan filter, dock.
OT: Märkligt filter du måste ha i dina, som påverkar vid så låga frekvenser.
Rookie skrev:niklas skrev:Richard skrev:Stöd mot vägg är ett måste utan filter, dock.
OT: Märkligt filter du måste ha i dina, som påverkar vid så låga frekvenser.
Det är välan inte så märkvärdigt, ett baffelstegsfilter ser ju till att sänka de högra frekvenserna så att de passar bättre mot di låga. En låda med elementen nära väggen minskar behovet av ett dylikt.
Tyvärr har det inte kommit in några pengar från dig. Om det kommer in några pengar så kontaktar jag dig så får du ge mig ett kontonummer jag kan sätta tillbaka pengarna till.nl1970 skrev:Har skickar pengs för ett element, hoppas jag. Du kan väl hålla på det tills någon kommer förbi mig, antingen via Kungsör eller Köping.
MagnusÖstberg skrev:Tyvärr har det inte kommit in några pengar från dig. Om det gör det kontaktar jag dig för ett kontonummer jag kan sätta in pengar på.
MagnusÖstberg skrev:Det finns inte element över tyvärr
KarlXII skrev:Jag känner på mig att paketet gjort ytterligare ett hopp nu.
Du var ju förephon skrev:.. alla utom mina ...MagnusÖstberg skrev: Vi tog alla element de hade där vi köpte dem..
Är fortfarande sjuk, men får kanske hem kartongen idag.EA_73 skrev:Magnus: Finns du på arbetet nu? VAr det ngt i kartongenNyfiken är man ju allt.
phon skrev:Kasrtongen är i karantän, svininfluensan vettu ....
2-ch skrev:Sitter fortfarande och undrar om mitt klirr kommit fram.
Den 25/5 borde vara själva bankdagen för överföringen.
Eftersom intresset varit större än tillgången kan jag förstå om jag blir utan element. Men det är ju för den sakens skull inte helt ointressant om överföringen fungerade eller inte.
MagnusÖstberg skrev:Det ser alltså ut som om vi har bestälningar på 84 element.
Det stämmer såklart.paa skrev:MagnusÖstberg skrev:Det ser alltså ut som om vi har bestälningar på 84 element.
Jag får det till 83 st?
MagnusÖstberg skrev:2-ch skrev:Sitter fortfarande och undrar om mitt klirr kommit fram.
Den 25/5 borde vara själva bankdagen för överföringen.
Eftersom intresset varit större än tillgången kan jag förstå om jag blir utan element. Men det är ju för den sakens skull inte helt ointressant om överföringen fungerade eller inte.
Natrligtvis är det intressant, men nej, tyvärr inga pengar har kommit in från dig.
Mycket enklara att få in det på kontot.landa skrev:Vill du ha betalning till ditt konto eller kontant vid avhämtning?
KarlXII skrev:Nu har jag mätt lite på mina OA-51 muppar med filter.
Detta är någonstans mellan rakt framifrån och snett uppåt, dvs i baffelns riktning på 70 cm. Mitt i rummet utan väggstöd.
KarlXII skrev:Magnus: Bra jobbat!
KarlXII skrev:Magnus: Bra jobbat!
Marc: Jotack, det låter fint men det är en viss burkighet, som sagt. Nu har jag ju bara fyllt lådan med fårull, ska prova att labba lite med det där...
Tack för tipset.
KarlXII skrev:Nu har jag mätt lite på mina OA-51 muppar med filter.
Detta är någonstans mellan rakt framifrån och snett uppåt, dvs i baffelns riktning på 70 cm. Mitt i rummet utan väggstöd.
MagnusÖstberg skrev:Observera att dämpmaterialet inte skall tryckas mot bakvägg, utan ta
stöd mot sidoväggar och placeras direkt bakom elementet. Storleken
på skivan är lämpligen 130 * 130 *90 mm (B*H*D)
Funtar på att leka med en magnet på elementen...
phon skrev:MagnusÖstberg skrev:Observera att dämpmaterialet inte skall tryckas mot bakvägg, utan ta
Nån som kollat av tredjeton före/efter?
Funtar på att leka med en magnet på elementen...
Det har jag gjort i mina muppisar (förstås ...), men det räcker ändå inte riktigt helt ut.
![]()
Stenberg skrev:phon skrev:MagnusÖstberg skrev:Observera att dämpmaterialet inte skall tryckas mot bakvägg, utan ta
Nån som kollat av tredjeton före/efter?
Är det något smart sätt att kolla att dämpningen är bra?
Förklara gärna vad man man får reda på genom att mäta tredjeton.
Ja, det är då som problemen kan uppstå.Stenberg skrev: Hur funkar det med att ha dämpning vid elementet (man kan väl få ner q-värdet med lite flödesmotstånd på så sätt?)?
Jag använde en magnet som var ungefär lika som den som sitter där. Inte färdig än med ena, respektive låter skit om den andra ....MagnusÖstberg skrev:Vilken magnet använde du, och hur blev resultatet?
phon skrev:Jag använde en magnet som var ungefär lika som den som sitter där. Inte färdig än med ena, respektive låter skit om den andra ....MagnusÖstberg skrev:Vilken magnet använde du, och hur blev resultatet?... jaja, har inte hunnit mäta än, mäter det bra så låter det bra ......
![]()
... measure them, you know .....
Stenberg skrev:En basfälla kanske skulle kunna fungera.
Jag vet inte om jag har kvar lådor med samma mått som bottendelen på miniOA (så man skulle kunna göra en liten basfälla/sockel i ett).
De som labbat med basfällor kan säkert avgöra om det är ide att försöka dämpa vid 250 Hz med basfälla.
Stenberg skrev:Det går säkert bra det också, kanske är bättre t o m.
Det är ju iofs smidigt att kunna ändra värden mha att byta rör och dämpning.
Det är känns som att det blir svårare att ändra värden på filterkomponenter (men
det beror väl lite på vad man har för grejor hemma).
KarlXII skrev: ...
Fast i mitt fall funkar det inte. OA-51 lådan är lite för stor redan som det är, har jag upptäckt. Har du några lådor kvar av de andra modellerna?
hifikitTimpolanen skrev:Hur gör man ifall man vill köpa dessa fina element nu då? Skulle behöva 2st alt 4st...
EA_73 skrev:lånar tråden lite. Någon som vet om det går att köpa ett löst mittersta pappersskydd till detta element. Grabben fick hjärnsläpp och tryckte in dettahar fått ut det med hjälp av lim och sedan dragit det tillbaka men det ser inget vidare ut.
Går det överhuvud taget att byta om man får tag i delen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], exmag och 20 gäster