Det är tre st 10 tummare och beteckningen är Scan-Speak 25W/8561 och spec.uppgifter är:
Fs 27,9
Qes 0,42
Qms 2,43
Qts 0,35
Vas 140,0
Re 5,5
Le 0,1
Sd 298
Pe 30
Historien bakom är att jag köpte ett gäng nhthögtalare för ett antal år sedan och fick tre ihopsnickrade baslådor på köpet, tyvärr så var dessa inte nåt vidare beräknade... eller direkt dåliga skulle man kunna säga så dom har bara stått på vinden.
Nu tänkte jag att jag skulle ta tag i att fixa fungerande lådor/låda till dessa element eller sälja dom till någon som är intresserad. Elementen som sådana är ju fräscha så jag tänkte göra nån nytta av dom. Själv är jag ingen höjdare på det här med att just konstruera och räkna men bygga är inget problem så det är därför jag vänder mig hit. Vore evigt tacksam om någon kunde ge mig tips på passande tillämpning för dessa. Nu till vad jag tänkt:
-Ska användas i system där delningsfrekvensen är kring 80Hz så det är under denna nivå den ska arbeta, gärna gå så långt ner som möjligt.
-Sluten eller öppen kvittar. Storleken spelar roll, det gör den ju... så desto mindre desto bättre.
-Alla element i samma låda eller ensamma... ja, jag har inte en aning om vad som leder till den bästa lösningen.
Tack på förhand.
MVH. Christian