Moderator: Redaktörer
Men få bättre infrakapacitet väl...MagnusÖstberg skrev:Du kommer drastiskt sänka din lågbaskapacitet!
single_malt skrev:Men få bättre infrakapacitet väl...MagnusÖstberg skrev:Du kommer drastiskt sänka din lågbaskapacitet!
Frågan är vad den praktiska effekten blir vid musiklysnande. Det är kanske så att utsträckt respons i infraregistret uppväger tappet av några db "discobas" för lyssnaren?
Min egen erfarenhet är att det är mycket mer spännande att upptäcka ny information i infraområdet än att jaga kapacitet att spela högt.
single_malt skrev:Det är kanske så att utsträckt respons i infraregistret uppväger tappet av några db "discobas" för lyssnaren?
MagnusÖstberg skrev:Ville bara påtala att går man från 2 basreflex till 4 slutna minskar man sin lågbaskapacitet. Något mer måste ändras.
single_malt skrev:Men få bättre infrakapacitet väl...MagnusÖstberg skrev:Du kommer drastiskt sänka din lågbaskapacitet!
Frågan är vad den praktiska effekten blir vid musiklysnande. Det är kanske så att utsträckt respons i infraregistret uppväger tappet av några db "discobas" för lyssnaren?
Min egen erfarenhet är att det är mycket mer spännande att upptäcka ny information i infraområdet än att jaga kapacitet att spela högt.
MagnusÖstberg skrev:I ren välmening anser jag att han bör dryfta sina tankar med tillverkaren innan han drar igång.
molle skrev:Komorok skrev: Jag ska också
beställa lite infralådor.
Vad har du i kikaren nudå? Får ni själva plats i bostaden med alla lådor![]()
molle skrev:Komorok skrev: Jag ska också
beställa lite infralådor.
Vad har du i kikaren nudå? Får ni själva plats i bostaden med alla lådor![]()
single_malt skrev:Min egen erfarenhet är att det är mycket mer spännande att upptäcka ny information i infraområdet än att jaga kapacitet att spela högt.
single_malt skrev:Nu har jag läst förstainlägget lite bättre. Ett infrasystem med 4x50 liter säger mig inte så mycket men jag misstänker att det inte blir så mycket Vd som behövs för att det ska bli meningsfullt att sträva efter infraåtergivning om det inte är ett väldigt litet rum det ska spelas i.
single_malt skrev:Nu har jag läst förstainlägget lite bättre. Ett infrasystem med 4x50 liter säger mig inte så mycket men jag misstänker att det inte blir så mycket Vd som behövs för att det ska bli meningsfullt att sträva efter infraåtergivning om det inte är ett väldigt litet rum det ska spelas i.
Komorok skrev:single_malt skrev:Nu har jag läst förstainlägget lite bättre. Ett infrasystem med 4x50 liter säger mig inte så mycket men jag misstänker att det inte blir så mycket Vd som behövs för att det ska bli meningsfullt att sträva efter infraåtergivning om det inte är ett väldigt litet rum det ska spelas i.
De ska spela i ett litet rum.
Användare som besöker denna kategori: doppler och 27 gäster