Nu till det roliga, har under en ganska lång tid sneglat på lite olika alternativ för just bygge av en eller två moduler. Dessa är de som har fallit mig på läppen hitintills.
L26ROY med tillhörande slavbas i 40L, 2st av dessa moduler med antingen varsin "plate amp" eller minidsp/steg (sneglat lite på Hypex DS4 eller kanske e BK-electronics). Vid modellering ser de ut att kunna gå relativt djupt och det är ett krav då mina frontar idag går under 30Hz innan de tappar greppet, frågan blir dock om de skulle räcka för mitt basbehov. Har räknat med att behöva ett relativt högt delat subsonic filter för att förhindra att de bottnar (~16-18Hz nånting) men det känns ändå som att 2x10" är lite i underkant för vad jag vill ha, har tidigare kört med dubbla Audio Pro Avanti SW500 och jag tyckte att de var lite klena och de var ändå 2x12 med hyffsat renome när det begav sig.
Nästa alternativ är inte riktigt lika glasklart men det är nog det som jag personligen tror mer på, ett ordentligt 15" element i en sluten låda drivet av en rejäl plate amp & EQ'ad alternativt bryggat steg med miniDSP. Alltså bara en av dessa moduler. Det svåra är dock att få tag i just ett rejält 15" som kan passa i en <100L sluten (gärna mellan 65-85L, inte helt lätt för en 15 jag vet) och som klarar av en del EQande, kanske någon som har lite tips på var man kan hitta något liknande element inom europa? Vet att parts-express finns men gillar inte riktigt att handla från USA (dålig erfarenhet sedan tidigare)
Vad det gäller budget så bör element & drivning icke överstiga 8-10tkr och det skadar aldrig om man kan komma undan billigare
Om det är någon som har något annat alternativ för en sub som skulle kunna gå djupt men ändå kunna leverera ordentligt med kraft så är ni mer än välkommna att hojta till.