Moderator: Redaktörer
lgs skrev:Beijer fixar!
adzer skrev:lgs skrev:Beijer fixar!
Ja Beijer har vi
Så de kapar på beställning alltså?
Hur brukar man lägga dessa beställningar. Skicka epost med cad-ritningar? Ge mått via telefon? På plats? Samtliga?
PerStromgren skrev:adzer skrev:lgs skrev:Beijer fixar!
Ja Beijer har vi
Så de kapar på beställning alltså?
Hur brukar man lägga dessa beställningar. Skicka epost med cad-ritningar? Ge mått via telefon? På plats? Samtliga?
Cykla dit (vilket dock är litet besvärligt, du måste runda båthusen!) och ge dem måtten, så sågar de säkert medan du väntar. För du har väl cykelvagn?
lgs skrev:Jag mailade dom en kap-lista och fick en väldigt seriös offert tillbaka.
adzer skrev:lgs skrev:Jag mailade dom en kap-lista och fick en väldigt seriös offert tillbaka.
Kanon låter vettigt. Då kan man säkert skicka ritningar i bildformat också så blir det exakt.
Har du något hum och vad de brukar ligga på kostnadsmässigt?
adzer skrev:lgs skrev:Jag mailade dom en kap-lista och fick en väldigt seriös offert tillbaka.
Kanon låter vettigt. Då kan man säkert skicka ritningar i bildformat också så blir det exakt.
lgs skrev:adzer skrev:lgs skrev:Jag mailade dom en kap-lista och fick en väldigt seriös offert tillbaka.
Har för mig att dom låg runt 400kr/h (+moms?) för kapningen men dom har en riktigt seriös såg så det tar inte så lång tid för dom att få till det. Jag reagerade på att det blev billigare för mig att få det färdigkapat än att köpa lösa skivor o kapa själv eftersom man bara betalar för det tillsågade materialet, inte för spillet.
adzer skrev:lgs skrev:adzer skrev:lgs skrev:Jag mailade dom en kap-lista och fick en väldigt seriös offert tillbaka.
Har för mig att dom låg runt 400kr/h (+moms?) för kapningen men dom har en riktigt seriös såg så det tar inte så lång tid för dom att få till det. Jag reagerade på att det blev billigare för mig att få det färdigkapat än att köpa lösa skivor o kapa själv eftersom man bara betalar för det tillsågade materialet, inte för spillet.
På Beijer alltså? Låter ju förräffligt
Vet du om man kan få håltagningar också?
Vore ju smidigt att få hålen för element och terminaler fördigt och klart.
aisopos skrev:Kul, en projekttråd startar nu snart![]()
adzer skrev:aisopos skrev:Kul, en projekttråd startar nu snart![]()
Absolut blir det en sådan tråd med massor av bilder. Kanske borde starta den redan nu med lite cad ritningar?
Fredrikb72 skrev:adzer skrev:aisopos skrev:Kul, en projekttråd startar nu snart![]()
Absolut blir det en sådan tråd med massor av bilder. Kanske borde starta den redan nu med lite cad ritningar?
Jaaa!
Larsen skrev:Jag har byggt en hel del och låtit beijer (i Karlstad) kapa. De gör bara rätvinkliga snitt och har inte varit dyra. De tog hem böjbar mdf åt ett av projekten också (HFLS-1). De är inte billiga på material, men då du bara behöver betala för just den mängd (kvadrat) du köper och billiga snitt, så brukar det jämna ut sig.
MEN... de har inte alltid någon vidare milimeterprecision, så om det är väldigt viktigt bör du påpeka detta innan kapning och kanske kontrollera efteråt också.
Schull skrev:Jag brukar lämna en sågritning med alla mått, säger även att jag kontrollmäter och slår det fel mer en +-0,5 mm, då betalar jag inte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster