Det verkar ju finnas endel duktigt folk här
Nu till saken, jag har 2st sls10" i varsin sluten låda på ca 42liter netto detta drivs och filtreras av ett Hypex ds4,0 och det är kopplat via preout på recivern. Jag har även en antimode 8033s inkopplad till detta. Modulerna/basstöden står i främre hörnen av lysningsrummet.
Detta funkar ganska bra ihop med mina frontar (Pi60). Men jag skulle vilja att modulerna/basstöden skulle gå lite djupare och kunde spela lite starkare både till musik och framför allt film för att få lite mer headroom.
Jag har funderat på om inte ss discovery 10" skulle kunna funka i befintliga lådor på 42l eller blir det för litet? Det går ju att hjälpa till med lite EQ mellan vissa frekvenser med antimoden om det behövs.
Jag har även kikat på l26Roy/l26ro4y dessa kostar ju lite mer men det kan det ju vara värt om det blir bättre. Men frågan är ju vilket av dessa element som passar bäst i 42liter l26roy eller l26ro4y?
Jag har även funderat på att bygga nya lådor med 4 eller 6 sls10" (42l/st). Men jag vet inte om jag kan få dom spela så mkt djupare i frekvens bara för att dom blir flera? Men även här borde ju antimoden kunna göra lite nytta?
Som ni kanske kan förstå så är jag lite fundersam över vilket väg som är bäst att gå. Tyvär så finns det ju även en budget att hålla sig till
jag skulle gärna se att jag kan klara mig på 5000kr eller under.
Så finns det nån/några snälla människor som har några tips om vad som kan passa mig så vore jag tacksam
MVH pj