Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Jag tar med mig släptopp med lämplig mätutrustning som sagt och hjälper gärna till att mäta T/S-parametrar på h-talarelement. Lite kablar finnes nog i bagaget oxå. Och lite elektronik men jag vet inte vad ännu. Det är ju en stund kvar så det kanske hinner byggas något nytt
Hmmm...vad skall jag då skylla på om det inte låter bra?Bernt skrev:Markih, rummen är betydligt bättre.
Räddare i nöden!Jax skrev:EngelholmAudio skrev:Hmmm...vad skall jag då skylla på om det inte låter bra?Bernt skrev:Markih, rummen är betydligt bättre.![]()
Sätt dem på min HFTA så kan du alltid skylla på den
dawen skrev:EA: En dålig konstruktion alltså?
Jag kanske dyker upp! En bra bit för hifiträff, men det är ju bara detaljer!
Så mycket att ta med sig finns dock inte.
Tank skrev:Ska allt försöka ta mig dit.
dawen skrev:patrikf: piParna vore mycket att ta med, även om de tar lite platsFast, det här är ju en DIYträff. Jag har inte gjort ett dugg själv på piP (fast det är en monteringssats har jag inte gjort monteringen, utan köpte begagnat monterade) och att hävda att Öhmans konstruktion är DIY, det tycker jag vore lite sjaskigt
Fast visst, jag kan ju alltid slänga ihop lite e$oteri$ka nätkablar!
Kan vi absolut göra, jag har ju några lådor Rifa-kondingar som jag gärna säljer av till exempel.Vad säger du Bernt, det blev inte så mycket kommers förra gången men ska vi ha en liten marknad där man kan sälja saker som man har över?
Naqref skrev:Mmmm rifa-kondingarna suktade jag lite efter förra året minns jag.
Tar väl själv med mig lite tangbandare som det aldrig verkar bli tid till att bygga något av... Kanske lite andra element oxå.
Naqref skrev:Vad vill du ha mätt? Man kan ju oftast alltid modifiera befintliga mätmetoder så de mäter det man vill!
Naqref skrev:Aha! Oki... om du har en sluten låda (en basreflexdito duger oxå om den går att proppa till ordentligt) som elementet fysiskt passar till så kan man nog få fram typ allt det du eftersträvar med rimlig precision
Mr_Ekan skrev:Oj! Detta måste vara den bäst planerade träffen i mannaminne. Credit till Bernt och Pac (och alla andra duktiga)!![]()
Är det ngn av er i rum 2 som har ett effektstarkt och välljudande slutsteg att driva min stativare med? PA9 i all ära, men jag behöver 425 W till. Eller så snikar jag in och stjäl Tanks 1090 när tillfälle ges
.
Ekan
Mr_Ekan skrev:Oj! Detta måste vara den bäst planerade träffen i mannaminne. Credit till Bernt och Pac (och alla andra duktiga)!![]()
Är det ngn av er i rum 2 som har ett effektstarkt och välljudande slutsteg att driva min stativare med? PA9 i all ära, men jag behöver 425 W till. Eller så snikar jag in och stjäl Tanks 1090 när tillfälle ges
.
Ekan
Naqref skrev::?
Lastade du för mycket?
StefanB skrev:Vill inte förstöra er illusion av PIP men det spm skymtar i varje hörn är en stor sub så PIP hade hjälp med basåtergivningen av två subar drivna av ett gigantiskt Rotelslutsteg.
Mr_Ekan skrev:Träffens hjälte: Tank som packar ner piP, pX, dubbla Rotelsteg mm mm och kör från Sollefteå.
Sannerligen inget litet jobb, fast jag impades mycket mer av Naqref som pressade in EALS-3 i sin Cittra. Högtalare som inte ens är hans vilket jag tar som ren och kär entusiasm! Underbart!Mr_Ekan skrev:Träffens hjälte: Tank som packar ner piP, pX, dubbla Rotelsteg mm mm och kör från Sollefteå.
peranders skrev:Mr_Ekan skrev:Träffens hjälte: Tank som packar ner piP, pX, dubbla Rotelsteg mm mm och kör från Sollefteå.
Är man från Norrland så är 150 mil inget att bekymra sig över om man ska på lite nöje. De ä bar å tank bilen....
dimitri skrev:Jag hade ingen kamera med mig.
Är det ngn som hade?
D
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 34 gäster