Dact

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Chaconne

Dact

Inläggav Chaconne » 2016-02-04 16:22

Hejsan,

jag har en Dact ct101 med tillhörande potentiometer liggandes. De rekommenderar att man använder en nätdel på 17-24v för den applikationen jag tänkt mig (hörlursförstärkare). Jag undrar om ni känner till någon nätdelsmodul eller liknande som skulle passa denna applikation? Dact's egen är säkert toppen, men priset inte lika så.

Mvh

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Re: Dact

Inläggav darkg » 2016-02-04 17:06

En passande nätdel är förhållandevis lätt ordnad, för den som har lödkolv och skrotlåda. Har du lusten själv, eller bor du nära nån sån? Det gynnsamma är att strömförbrukningen är så låg.

Färdiga lösningar finns också. Och halvfärdiga, det är kanske det optimala; är du bekväm med ebay?

Helfärdiga aggregat får andra tipsa om. Jag föreslår att du i första hand försöker få fatt i en "gammaldags" linjär historia, om det inte löser sig diy-vägen!
Don’t just do something, sit there.

Chaconne

Re: Dact

Inläggav Chaconne » 2016-02-04 18:11

Färdiga eller halvfärdiga är att föredra. Då Dacten har väldigt bra prestanda och är ohyggligt tyst, behöver nätdelen också vara det. Jag är öppen för förslag. Jag kommer förmodligen behöva be någon om hjälp för att få ihop det hela.

Mvh

Återgå till DIY-forum