landa skrev:Du har inte övervägt en minidsp istället för reckhornen?
Jag vill inte ha en kedja som ser ut så här
X - Digital-Källa => D/A => Analog-Volymkontroll => A/D => Digital-Filter/Delning => D/A => Analoga-Förstärkare, Känns onödigt att konverter fram och tillbaka flera gånger.
Alternativen som jag ser det är
1 - Digital-Källa => Digital-Filter/Delning => D/A => Analog-Flerkanals-Volymkontroll => Analoga-Förstärkare , och då så väljer jag nog att processa ljudet i Datorn inte en MiniDSP
(Jag lyckas dåligt med korta FIR filter)eller
2 - Digital-Källa => D/A => => Analog-Volymkontroll => Analoga-Filter/Delning => Analoga-Förstärkare
Problemet med 1 tycker jag är att jag inte kan få en helt Analog återgivning från LP väljer jag alternativ 2 får jag enkelt
2-1 - Digital-Källa => Digital-Filter => D/A => Analog-Volymkontroll => Analoga-Filter/Delning = Analoga-Förstärkare
2-2 - Analog-Källa => Analog-Volymkontroll => Analoga-Filter/Delning = Analoga-Förstärkare
Alternativ 1 blir även betydligt dyrare, Jag tror inte min ekonomi tillåter.
Reckhorn A-409 är inte ett delnings filter utan en Subwoofer förstärkare med inbyggt delnings filter, Om den är bra vet jag ej men den känns kostnads effektiv.
HenrikE skrev:Varför en ensam 18-tummare? Detta blir en rejält stor kluns. Varför inte två (eller fler) mindre lådor med säg 12-tummare?
Det blir billigare

Och Enligt REW ser det inte bättre ut med 2 Subbar i hörnen än en bakom tv-bänken
Sämre som jag ser det =>

- 2xSubb.PNG (107.3 KiB) Visad 1161 gånger
Lite bättre, men inte Bra =>

- EnSubb.PNG (102.52 KiB) Visad 1161 gånger