Nåja, jag har några frågor som jag hoppas experterna här kan besvara.

Jag kommer köra två par högtalare sido/bak samt två basmoduler.
Vi börjar med basarna:
Fråga 1: Någon här med erfarenhet av märket DynaLab?
Här är en simulering på en av deras 8":are som reas ut svinbilligt på parts-express nu (88 liter, underavstämda till 30 Hz (även om det ser ut som 35 Hz i Basta! Bonusfråga: Något jag missat i programmet tro?)

Sido- och bak-högtalarna kommer bestyckas av totalt 8 st BOSSO-MuPPS (TG9FD-04 från Peerless) element, kostar $16 på parts-express, en polare ska även ha 4 st. Frakten är c:a $25 oberoende på hur mycket man shoppar.
Bakhögtalarna kommer bli hörnplacerade ovanpå varsin basmodul, enligt snabb-skiss i paint:

Simulering: (Slutna lådor på 3,4 liter)

Fråga 2 & 3: Finns det några nackdelar att placera bakhögtalarna så i hörnen? Tror det blir snyggt med prisma-formade lådor men är det bättre att ha rätblocks-form och ha ett element spelandes framåt och ett åt sidan?
(Basmodulen måste i hörnorna)
Sidohögtalarna blir i också prisma-formade och taket är den enda placeringsmöjligheten, igen en fulskiss:

Fråga 4: Finns det någon pekfingervisning på var de ska sitta i djupled (kanske rakt brevid så att säga)?
Här kommer en bild på simulering från REW där rummets dimensioner och lyssningsplats (markerat med ett +) samt var fronthögtalarna/basmodulerna står.

(Dryg dipp vid 60 Hz

(Har höftat lite med "Surface absorbtions" utöver vanliga möbler som soffa/bokhylla så har jag en stor och tjock (170*230*30 mm) samt två panelabsorbenter (Isover glasull 1200*600*90 tror jag). Har fler som skall ramas/kläs in.
Nu till slutsteg. Jag har kollat på denna från thomann för 1398 inkl frakt.
https://www.thomann.de/se/the_tamp_e400 ... #bewertung
Nån bland recensenterna gnäller på att fläktarna låter men jag har sovrummet bakom vardagsrummet så att säga så det är enkelt att slänga in slutsteget i sovrummet om det stör.
Fråga 5: Vad tror ni om den som slutsteg för två basmoduler (87 dB 1W/1m och R(e)/Z(min) på 3,16 ohm)?
Det finns ett annat, mycket billigare alternativ. en snubbe i stan har 2st Class T-Amp 2070 pop-pulse-moduler/kretskort + nätdel. De ser ut såhär:

Det enda jag kan hitta är vad som står här (utgången produkt) och det är att den lämnar 2*40 W i 8 ohm. Det vore grymt om det gick att bryggkoppla och få ut 2*80 W (min blivande stärkare lämnar 100 W per kanal i 8 ohm).
https://www.audiophonics.fr/en/hifi-dev ... -5650.html
Fråga 6 och sista: Är det någon som känner till något om denna T-Amp 2070 pop-pulse?
Det var alles.