Nu har jag fixat grejer så jag kan limma skruva ihop låddan. Köpte div delar till en täckställning till båten. Passade då på att köpa nya sticksågsblad på Byggmax . Den unga killen som hjälpte mig var en riktigt självsäker ung man. " Visst vi har de , ta mere sågen in så byter jag mens du plöcker på de du ska ha te ställninga" Värmländska. Visst han bytte men satt dit bladet bak och fram.

Skit samma. Fixade till det själv hemma sen. Tjejen på Byggmax är lite mer timid, försynt men hon kan ju ta mig tusan sin grejer. Den tjej måste jobbat praktiskt som byggnadsarbetare. Det är bara ....Vänta nu detta handlar ju om en subwoofer inte om Byggmax.
Så Isolver + det som sägs i tråden det refereras till ovan. Gäller även Rockwool eftersom det för dig om ull.
ISOVER ULTIMATE är ett mineralullsmaterial med samma goda egenskaper som traditionell glasullhttps://www.isover.se/vad-ar-isover-ultimate1) Man behöver moff i lådan

2) Polyester är minst effektivt i mellanregistret och näst sämst i basområdet.
3) Gullfiber är bland de bästa i mellanregistret men sämst i basområdet
4) IKEA-madrass är inte särskilt effektivt i något frekvensområde
5) Acoustic
Ull har bäst dämpegenskaper av alla oavsett frekvens
6) Twaron och
Ull ger båda mycket
bra dämpning vid alla frekvenserviewtopic.php?f=10&t=40658&hilit=allram+moffarAha. Tja så då är ju inte Isolver bra då för jag vill ju inte dämpa i basregistret utan frekvenser över runt 100 Hz?
Fast det för va r ju bra.
Ull vs Tomlåda:
Tomlåda: 60.9 Hz Q 1.06,
Ull: 55.0 Hz Q 0.78Så lägre ned i frekvens med ull då. MEN för mig betyder dämpa att minska dvs minska effektiviteten. Känsligheten . Det vill jag ju såklart inte. Eller är det så att man spelar med parametrarna ? Dvs morfar för att få ned frekvensen men det på bekostnad av minskad verkningsgrad? Så borde det väl vara. I vilket fall ser jag inte hur mycket man ska köra. Hur hårt man ska packa.
Framgår inte i tråden hur mycket man ska ligga i. Lagom hjälper mig liksom inte. Placeras hur? Längs innerväggarna? Lite överallt?
I vilket fall. Letade lite och hittade brickor, m4 mutter, låsbricka, låsmutter. Det ihop plus limma ihop brickorna plus de ihoplimmat mot trät så vore det väl tusan om det inte skulle sitta. Inslagsmutter modell mindre fanns inte att gå tag i. I alla fall inte i Strömstad.

- IMG_20210508_075837_copy_1248x1248 (1).jpg (269.29 KiB) Visad 4714 gånger
Målat överdelen vit. Locket där jag lägger små grejer eftersom jag kan lyfta på topplocket .

- IMG_20210508_075804_copy_1248x1248 (1).jpg (217.43 KiB) Visad 4714 gånger