Är ny här på forumet och tänkte dela med mig av ett litet högtalarprojekt jag håller på med som jag hoppas ska vara av intresse

Byggde lite egna högtalare med hjälp av en hemmasnickrad mätutrustning för massa år sedan men vart aldrig riktigt nöjd...
Så nu tio år senare tänkte jag ge mig på det igen med ett Clio pocket system jag kom över för rimlig slant!
Har lurat av min far ett par Altec 418B (som tycks vara i 4ohms utförande trotts att det står 8ohm på elementet) och ett par Altec 811B horn med 807-8A drivers till.
Planen är att driva basarna med ett Quad 520 och hornen med ett Quad 240 genom någon DSP grunka som ej är införskaffad än.
Tog mig för och gjorde lite mätningar på basarna nu idag för att börja skissa lite på vad för låda som kan tänkas passa, men inser att jag nog kan behöva lite hjälp med detta...
Så skulle någon kunnig här kanske kunna hjälpa till med lite lådberäkningar vore det hemskt tacksamt!

Slänger in lite bilder på mätningarna och TS parametrarna som Clio kom fram till här, det skiljer lite mellan dom två basarna men antar att det är att förvänta då dom har några år på nacken

Hoppas kunna uppdatera med lite närfältsmätningar på basarna inom kort!
//Björn