Moderator: Redaktörer

juanth skrev:Bygger du dessa på beställning?![]()
Mycket tjusigt
MacBruce skrev:Du kan nog få praktiskt taget hur långa band du vill av vilken dimension som helst – om du svetsar ihop dem själv – vågar jag gissa efter att ha levererat automatik för hopfogning av bandsågblad (med bl.a. automatisk tandpassning och justering av längd map omgivningstemperaturen vid mätnings-tillfället), till ett av våra större företag som levererar bl.a sågblad och utrustning för att hantera sådana..
xmag skrev:MacBruce skrev:Du kan nog få praktiskt taget hur långa band du vill av vilken dimension som helst – om du svetsar ihop dem själv – vågar jag gissa efter att ha levererat automatik för hopfogning av bandsågblad (med bl.a. automatisk tandpassning och justering av längd map omgivningstemperaturen vid mätnings-tillfället), till ett av våra större företag som levererar bl.a sågblad och utrustning för att hantera sådana..
OK!
Svårt eller dyrt för en privatperson med en bandsåg hemma i garaget då.
Jag vet att sågverk med bandsågar brukar inte ha mer än 50-60cm såghöjd. En meter som efterfrågades här i tråden finns säkert men jag gissar att sådana band också är väldigt djupa för att behålla stabiliteten.
Min bandsåg kan såga 6-7 cm högt material om man vill men det är inte att rekommendera.
944_Driver skrev:Snyggt bygge! Mer av liknande projekt här på forumet
// Magnus
exmag skrev:Ja, den har hjälpt mig mycket. Skönt att slippa plocka bort grejerna efter man sågat.
Måste fixa så bilderna syns i första inlägget.
Orsaken till att de inte syns är att jag länkade dem från min hemsida som jag bytt namn på sedan dess.
EDIT:
Nu syns bilderna i första inlägget. De andra inläggen kan jag inte redigera så där syns de fortfarande inte.
rikkitikkitavi skrev:Snyggt bygge!
Du har upptäckt att trä rör sig pga fuktighet. En bekant gjorde samma upptäckt som byggde en liknande såg. Men konceptet är styvt, bokstavligen.
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 18 gäster