pK avhämtning spikat 5/12! NU; Bilder och skvaller!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-12-08 09:54

Ahhh, ok då är jag med ! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-12-08 09:55

DVD-ai skrev:Edit: MagnusÖstberg, Är det något på G i stockholm (hemma hos dig ?)eller är det jag som missuppfattat ? :? :)

Hifimässa som vanligt i Februari och då brukar vi samlas och gå ut och käka på lördagskvällen. Förrförra gången bokade Magnus in oss på en italiensk restaurang i närheten där han bor. De tyckte att det var så trevligt att ha oss där att vi fick komma dit även i år trots att de egentligen hade den stängd för restaurering. Och nu verkar det som om de redan har bokat in oss (normalt är att man som gäst bokar in sig men här är det nästan tvärtom)! 8O :D Och ett ställe som gillar sina kunder så bra är ett bra ställe! :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-12-08 09:57

Adhoc skrev:Naq,
Sedan Skillingaryd-träffen står det ett flak mutöl med ditt namn på, i skuffen på min bil. När ska du hämta dem? Skyndar du dig inte dricker jag upp dem själv, börrrrp!

Annars, var det trevligt i kubik, folket, träffen och pK-högtalarna.

Oj! Ja de gör ju ingen nytta i din skuff. Är det ok om jag låter lakej-V8 hämtar dom? Då hinner de ner till jul. :D Tackar återigen för emblemen jag fick. :D

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2009-12-08 10:19

Naqref skrev: Då hinner de ner till jul. :D

Denna bit förstod jag inte... :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-12-08 10:25

Vee-Eight skrev:
Naqref skrev: Då hinner de ner till jul. :D

Denna bit förstod jag inte... :wink:

:mrgreen:

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-12-08 10:44

Naqref skrev:
DVD-ai skrev:Edit: MagnusÖstberg, Är det något på G i stockholm (hemma hos dig ?)eller är det jag som missuppfattat ? :? :)

Hifimässa som vanligt i Februari och då brukar vi samlas och gå ut och käka på lördagskvällen. Förrförra gången bokade Magnus in oss på en italiensk restaurang i närheten där han bor. De tyckte att det var så trevligt att ha oss där att vi fick komma dit även i år trots att de egentligen hade den stängd för restaurering. Och nu verkar det som om de redan har bokat in oss (normalt är att man som gäst bokar in sig men här är det nästan tvärtom)! 8O :D Och ett ställe som gillar sina kunder så bra är ett bra ställe! :D

Ja, jo men va trevligt, känns som att man skulle ta och boka upp sig på den då ;)
Kul att träffa lite forum folk och äta gott, sedan på en så pass trevlig resturang med bra kundservice, så kan det ju inte bli annat än super.
Mvh//David

Användarvisningsbild
Timpolanen

Inläggav Timpolanen » 2009-12-08 11:02

DVD-ai skrev:
Naqref skrev:

Ja, jo men va trevligt, känns som att man skulle ta och boka upp sig på den då ;)
Kul att träffa lite forum folk och äta gott, sedan på en så pass trevlig resturang med bra kundservice, så kan det ju inte bli annat än super.

Humm låter intressant! Man kanske hakar på dig DVD-ai, får får snacka om det )

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-12-08 11:49

Om jag anmäler mig, men det tror jag nog att jag kommer att göra, får hålla koll för om det bara är 40 platser så kommer dom nog att försvinna fort som tusan... !
Mvh//David

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-12-08 11:53

Jag skulle tro att MagnusÖstberg skapar en separat tråd angående restaurangbesöket i anslutning till Gignosmässan.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-12-08 11:55

Jepp, tyckte mig läsa att han nämde det så vi tar det där sedan, skippar härmed detta OT ! :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
dwarb

Inläggav dwarb » 2009-12-08 11:55

Hallå Screen!

Du var en av dem som gjorde det extra kul att vara med! Jag hoppas att din dotter är tacksam för den fina gåvan hon får. Jag hann också språkas med Bomellberg, Gel, Naqref och några till. Jag ska absolut bli mer aktiv på forumet, speciellt som att jag vill fortsätta utveckla mitt DIY-ande.

Håller utkik efter nästa evenemang!

/George
Sentec 8-serie.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-12-08 12:54

dwarb skrev:Hallå Screen!

Du var en av dem som gjorde det extra kul att vara med! Jag hoppas att din dotter är tacksam för den fina gåvan hon får. Jag hann också språkas med Bomellberg, Gel, Naqref och några till. Jag ska absolut bli mer aktiv på forumet, speciellt som att jag vill fortsätta utveckla mitt DIY-ande.

Håller utkik efter nästa evenemang!

/George

Tack dwarb, det värmde! :)

Jo, hon får nog en fin överraskning som julklapp. Hoppas att hon blir nöjd med dessa som monitorer i hennes lilla hemstudio. Känner jag henne rätt så kommer hon att gråta av lycka, det brukar hon göra när hon får fina saker. Det gör glädjen att ge henne något fint och som hon verkligen önskar sig men alldrig tror hon skall få, så mycket bättre!

Hon började skolan som 6-åring och har trots det varit klass-etta genom alla åren. Nu går hon på universitetet i Norrköping och läser andra året till miljövetare. Fortfarande trots bara 19 år så har hon kommandot och gör största framstegen i basgrupperna.

Jag är med andra ord en mycket stolt Far som gärna ger henne det hon önskar. Det har hon gjort sig förtjänt av tycker jag! 8)

Kul att du blir mer synlig framledes, skall bli trevligt och se vad du har i görningen! :)
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2009-12-09 01:20

Naqref skrev:
Adhoc skrev:Naq,
Sedan Skillingaryd-träffen står det ett flak mutöl med ditt namn på, i skuffen på min bil. När ska du hämta dem? Skyndar du dig inte dricker jag upp dem själv, börrrrp!

Annars, var det trevligt i kubik, folket, träffen och pK-högtalarna.

Oj! Ja de gör ju ingen nytta i din skuff. Är det ok om jag låter lakej-V8 hämtar dom? Då hinner de ner till jul. :D Tackar återigen för emblemen jag fick. :D

Full(t) OK för min del. Vad V8 anser om OK behövs inte frågas om. En lakej ska göra vad en lakej är till för. -Göra som denne är tillsagd. PM:ar adress och telefonnummer om du sumpat bort detta.

(Staropramen btw, om V8 kan anförtros dem)

Användarvisningsbild
BertilAlving

Inläggav BertilAlving » 2009-12-13 00:11

Roade mig med att göra en spektralanalys av 4:e spårets slutackord på den orgelskiva jag hade med till Skillingaryd. Detta synnerligen breda och kraftiga slutackord i C-dur där Anders Bondeman använder alla sina fingrar plus orgelns lägsta pedalton med 32 fots Kontrabasun (teoretisk grundton 16 Hz) visade sig mycket riktigt innehålla 16 Hz som lägsta ton, se nedanstående mätdiagram. :D

För att få tillräckligt hög upplösning vid låga frekvenser gjorde jag analysen med 262144 (dvs 256*1024) punkters FFT-fönsterstorlek, detta ger upplösningen 0,17 Hz (och kräver lång analystid, därför klippte jag ihop 4 klonade exemplar av slutackordet med crossfade emellan).

Bild

Nu går ju inte pK ner till 16 Hz med någon större framgång, detta inlägg har därför i första hand så kallat akademiskt intresse...

MVH
Bertil

EDIT: lite extra förklaring om FFT-analysen
Senast redigerad av BertilAlving 2009-12-13 17:40, redigerad totalt 1 gång.
Verksam som freelance-inspelningstekniker åt diverse skivbolag med klassisk/akustisk musik som specialitet.

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2009-12-13 00:17

shit pommes frites!

Får nog ta och köpa den där skivan... så jag kan se vad mina pk + 1208:or kan klara av.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-12-13 00:37

BertilAlving skrev:Nu går ju inte pK ner till 16 Hz med någon större framgång, detta inlägg har därför i första hand så kallat akademiskt intresse...

MVH
Bertil

Joho då. Ett par pk_closed med infrabasar fixar biffen... :D
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
oa51

Inläggav oa51 » 2009-12-13 00:39

Just sådana jag håller på och bygger ihop. ( slutna pK + 6 tiotummare) :D

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-12-13 00:45

Bertil Alving och Anders Bondesson är bara att gratulera, till en mycket fint producerad skiva.
Inte enbart vad gäller ljudkvalitén, utan även musikval och konstnärligt framförande. Rekommenderas varmt.

http://www.ictusmp.com/sida8.html
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-12-13 15:56

Tjena grabbar. Blir det fler pK?
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-12-13 16:10

Bertil, det ser ju exemplariskt ut :)

Just nu är jag nere hos OlA-68. Jag åker hem om en timma. Sedan blir det lite bilder från OlAs partaj.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-12-13 16:30

superduper respons som vanligt.
Tack och hej.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-12-13 16:52

mrGaskill skrev:Tjena grabbar. Blir det fler pK?

I nuläget vet jag inte om det blir fler pK- Jag ber att få återkomma i ärendet.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-12-13 17:03

Aha, exklusivt. :-) Nåja nu hann bägaren rinna över hos mig. Men jag ska titta in och försöka läsa lyssningsintryck och hur det går med pK. Tack ändå Peter.

mvh

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-13 19:32

vad hindrar pk-byggen med den nya basen?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-12-14 00:53

mrGaskill skrev:Aha, exklusivt. :-) Nåja nu hann bägaren rinna över hos mig. Men jag ska titta in och försöka läsa lyssningsintryck och hur det går med pK. Tack ändå Peter.

mvh

:?:

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-12-14 03:01

Har lite dåligt tålamod bara. :-)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2010-08-20 19:26

vad hindrar pk-byggen med den nya basen?

HALLÅ.............
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-08-20 22:26

Hej.

Föregående

Återgå till DIY-forum