Hej, jag har precis köpt mig en 2-dörrars Audi A3 1.8L årsmodell 1996. Bilen i sig är rätt trist att köra (Hade en S2000 innan) så jag har tänkt mig att fixa så den i alla fall får bra ljud. Säljaren hävdade att det är en "otroligt bra stereo monterad", men jag tror inte han har Ino Audio som referens hemma. Stereon består av 2 DLS 6x9 skruvade i den 2mm tjocka masonitskivan som avskärmar bagageutrymmet. Ljudet är minst sagt i sämsta laget.
När jag spanat runt lite i bilen hittade jag att det finns ett utrymmet strax bakom det vänstra hjulhuset där man kanske skulle kunna få plats med en mindre baslåda. Lite googlande visade också att det har varit gjort förut, det finns en kille som bygger liknade lådor till vissa audi bilar. Se bild nedan.
http://img.photobucket.com/albums/v700/dizzythedog/AMSS8Pfitted.jpg
Så, nu tänkte jag att jag skulle ta hjälp av kunnandet här på faktiskt:
1. Om jag skulle få för mig att bygga något liknande, hur gör man för att på enklaste sätt lyckas bygga en kurva av MDF? Alltså hur får man till så man bygger en baslåda som följer hjulhuset på ett bra sätt? Finns det några speciella tekniker? Vad säger ni som byggt basmoduler till hemmen?
2. Jag gissar att totalvolymen blir mindre än 10L, vad finns det för element som skulle kunna spela bra i denna volym? SLS 6,5?