Fulköra högpassfilter?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Fulköra högpassfilter?

Inläggav Fjonkalicious » 2010-09-08 22:35

Min syrra och några andra skall ha kräftskiva i en lokal i helgen och jag skall dit. Såklart så hamnar ju "fixa stereo och musik på en dag" på mig (du har ju en massa stereoprylar hemma yada yada). Nåväl, det kan väl vara kul. Men lokalen var väl ca 70-90 kvm stor och jag antar att det behövs litta kräm för att få det att poppa. Allt kommer att bestå av djävulsmix av olika prylar och det kommer säkert att låta någorlunda bajs. Men dock, spelas skall det utav helvete.

Min tanke var att köra mina HS80M som toppar och ta ett par HPM-100 eller JBL L166:or som baskomplement. Därför skulle jag vilja fulgöra något högpassfilter så att jag bara brummar med basarna. Jag tänkte mest för att skydda diskanterna på de gamla burkarna. Det spelbara paret L166 jag har, har dessutom en kass diskant så om jag skall använda dom så kommer det bli skevt med en diskant. Sen vill jag ändå vara rädd om den ena jag har för dom är jättesvåra att få tag i.

Vad är den allra enklaste lösningen? Som sagt, det handlar inte om HI-FI utan mer om partaj dunkadunk.
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Återgå till DIY-forum