Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Audax omstrukturerades för några år sedan och en grupp bröt sig ur och producerar ett begränsat sortiment. Huvudkoncernen producerar bara för bilbranschen, multimedia och liknande, säljer bara till industrin. Stod tidigare att läsa på http://www.audax-speaker.de/ som är en av distributörerna för Audax. AUDAX HM210Z10 har de också.
MagnusÖstberg skrev:Jag har HM210CO och jag gillar det elementet.
Bara sett dem hos Madisound nu..
diesel skrev:Tack för länken, bra att det går att handla dessa på denna sidan pölen.
celef skrev:audax har ett gäng intressanta element, framför allt canarydiskanterna, hifikit borde bli återförsäljare tycker jag
MP skrev:Ibland tänker jag att så fort något element blir för bra så höjs priset ordentligt, och hjälper inte det så plockas det bort ur sortimentet.
RogerGustavsson skrev:Drogs inte aerogel-elementen med resonanser? Har för mig att IÖ visade detta någonstans. Han har väl haft en del kontakt med Audax genom åren, diskanten i piP är ju från Audax men en specialversion för Ino. Fick han inte köpa loss verktygen när Audax omorganiserades?
diesel skrev:Om man tittar på vattenfallsdiagrammen ser ju Aerogel-drivern ut att ha mindre resonanser än kolfiber-diton. Eller tolkar jag fel?
celef skrev:var det inte harmangruppen som slukade audax, jag har för mig att det var så
RogerGustavsson skrev:diesel skrev:Om man tittar på vattenfallsdiagrammen ser ju Aerogel-drivern ut att ha mindre resonanser än kolfiber-diton. Eller tolkar jag fel?
Är det Audax's egna diagram du kollat på?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster