artikel i MoLT. Det funkar bra med detsamma efter att ny tioöring lagts i (
och inkörning gjorts. Normalt funkar det väldigt bra i 100 speltimmar eller så.
Men sen börjar det svaja. REJÄLT.
Man ska komma ihåg att IÖs artikel avsåg CS5000, inte Golden 1.
En skillnad är att Golden 1 har en tyngre skivtallrik. Men motordrift och motor,
tonarm och pickupbärare, lagerpinne och lagerbrunn är identiska eller
kompatibla.
När svajet blir besvärande kan jag konstatera att den oljedrypande tioöring jag
lyfter upp är insliten till en mycket djup grop med extremt fula kanter, och botten
ser inte särskilt blank ut, heller.
Jag har inte hittat nåt annat konstigt: signalformer och spänningar i elektroniken
ser schyssta ut. Drivremmen byter jag då och då, f a när svajet börjar byter jag
rem. Det ska noteras att den nybytta remmen medför då att svajet minskar, men
det kommer tillbaka efter bara ett par drifttimmar.
Jag har rengjort tallrikens remfläns och motorns drivhjul.
Lagerpinnen befinns vid inspektion med 40 ggr förstoring vara blank och fin,
Jag har ett projekt på gång med att lägga i en specialsvarvad och polerad bricka
av rödmetall i st f tioöring.
Men jag känner mig ju inte säker på att detta ger resultat.
Så snälla, HJÄLP!

