Moderator: Redaktörer
celef skrev:man kanske ska bygla över komponenten, nä nåt är lurt å jag har ingen susning om vad?
nagref, berätta nu
Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
peetwa skrev:Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
kodapa skrev:peetwa skrev:Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
Precis, det är ju det som är bra. Då borde väl resistansen över kondingen bli oändlig?
peetwa skrev:kodapa skrev:peetwa skrev:Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
Precis, det är ju det som är bra. Då borde väl resistansen över kondingen bli oändlig?
Jupp. Så om du mäter mellan en punkt vid infästningen till spolen och ena benet på kondensatorn och får - Ohm. Vad drar du för slutsatser då.
peetwa skrev:Men hur skiljer du på ingen koppling och en kondensator i ditt sudoku.
peetwa skrev:kodapa skrev:peetwa skrev:Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
Jupp. Så om du mäter mellan en punkt vid infästningen till spolen och ena benet på kondensatorn och får - Ohm. Vad drar du för slutsatser då.
kodapa skrev:peetwa skrev:kodapa skrev:peetwa skrev:Därför att det kondesatorerna ställer till det då dessa inte leder dc. Det kanske inte låter som ett så stort problem men om du inte vet vad du söker blir det sudoku i blindo.kodapa skrev:Jag förstår inte varför du inte bara kan mäta på benen och se var det är 0 ohm? Då borde du ha en kopplingspunkt?
Att dom inte delar anslutningspunkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster