LM3886 klarar ju av en matning mellan 20-84V
150-180VA si-så-där, ungefär ...
Om man nu hittar några sådana med rätt höjd för lagom pengar ...
Jag har ett järn på 2 x 22V som jag ska testa med så länge.
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Bygger du den för 50W 8ohm, ska du med andra ord vara försiktig med att ansluta 4ohm, om du eftersträvar full bandbredd, låg dist och låg temp.
Jag skulle tveklöst byggt med DC-matning på ±28VDC, för att få en förstärkare okänslig för lastvariationer.
Det finns en tumregel vad gäller trissförstärkare, bygg alltid för ett nummer lägre last, än du tänkt ansluta.
rikkitikkitavi skrev:"Absolute Maximum Ratings indicate limits beyond which damage to the device may occur"
no load max V = 94 V = +-47 V
, lastad max V = +-42V
skulle försiktigt anta att med +-42v är det lugnt bara du kyler ordentligt.
Egentligen finns det inte så mycket att tjäna på att gå så högt, du kommer inte kunna utnyttja spänningssvinget pga termisk begränsning om du inte har parallellkopplade LM3886. Tex Bullitkorten på +-40V är en möjlighet. Kanske tom 4 ohm med ordentlig kylning (har inte räknat på det)
Över +-47V finns det risk för permanenta skador oavsett last eller ej.
phon skrev:Är det någon som har provat, alternativt vet, vad som händer vid högre matningsspänningar än dom stipulerade max 2x42 volt?
Två gånger 42,05 volt, eller två gånger 50,05 volt eller nåt annat roligt?![]()
Om man lastar lite snällare, typ 16 ohm, kanske 3886 grejar högre spänning, eller finns det nåt i kretsen som slår av vid en viss matningsspänning?
.... eller ... man kanske måste prova det hela själv helt enkelt .... ?
Gastone skrev:Tog en bild idag...![]()
Gastone skrev:Jag ville inte påpeka för honom att det har alla!![]()
Gastone skrev:En dum fråga kanske, men ska en sån häringa "spelas in" ?
soundbrigade skrev:Gastone skrev:En dum fråga kanske, men ska en sån häringa "spelas in" ?
Det finns många idéer om det här, men sanningen är den är att den ska spelas ut.
ollebolle skrev:Vilket fint bygge!
soundbrigade skrev:... i negligé???
Jag har avskaffat "dåligt samvete" och försöker bygga klart all som kan byggas klart. Kul att det framåt för dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster