Moderator: Redaktörer
n3mmr skrev:Har nån sagda dokumentation tillgänglig: ligger nog i källaren under ett stort lager gammal skrot.
RogerGustavsson skrev:Sedan kanske man kan göra en annan last som mera stämmer med de egna högtalarna. T.ex utgör en elektrostat en annan belastning?
Flint skrev:RogerGustavsson
Har du bild på impedanskurvan på dina högtalare? Länk? Ska se om jag kan cadda ihop en belastning som motsvarar den.
nolimitsoya skrev:Om man har tillgång till de högtalare man vill testa mot kan man ju koppla in högtalaren istället för att bygga en konstlast. Signalerna kan man spela in och bränna på skiva.
n3mmr skrev:Nu har jag beställt 2 st EI-84-byggsatser från Svebry.
Kompletta trafobyggsatser. Med primärlindning! + två extra, tomma bobiner
Den som kan gissa varför det beställdes precis så vet vad man måste ta reda på om kärnan....
Flint skrev:n3mmr skrev:Nu har jag beställt 2 st EI-84-byggsatser från Svebry.
Kompletta trafobyggsatser. Med primärlindning! + två extra, tomma bobiner
Den som kan gissa varför det beställdes precis så vet vad man måste ta reda på om kärnan....
Njae. Kärnarean för den trafon blir ju 7.84cm^2 och järnmättnaden finns ju att tillgå för vanlig standard kiselplåt. I det här fallet är det ju bara bra om kärnan blir mätt och belåten. Jag ser inte riktigt hur du tänker.
Jag får med den kärnan för 57mH fram 288 varv säg 0.7mm tråd - R = ca 1.7 ohm. Luftspalt 1.12mm .
Flint skrev:n3mmr
Har du fått hem kärnorna och tråden och börjat linda nu?
Flint skrev:n3mmr skrev:Flint skrev:n3mmr
Har du fått hem kärnorna och tråden och börjat linda nu?
Det ligger på Coop Nära, t v.
I delikatessdisken då förstås.
6550 skrev:n3mmr
Hur har det gått med konstbelastningen? Färdig?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster