LM3886 från HongKong

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Gastone

Inläggav Gastone » 2010-07-10 02:36

Jag har fått ihop min GlennClown och du ska nog inte ha högre utspänning på trafon än 2 x 20VAC då det ger 28VDC efter likriktning.

För och nackdelar har diskuterats i min tråd: HÄR
/Anders
Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig!
Nästa projekt: Rörförsteg

Användarvisningsbild
n3mmr

Re: LM3886 från HongKong

Inläggav n3mmr » 2010-12-20 13:21

R1= 1 Ohm verkar väldigt stort
Inte finns det nån Zobel-länk heller, så viss förbättringspotential finns det alltså!

manger skrev:Precis som i tråden kort till LM3886T har jag också köpt några kort till LM3886-förstärkare på ebay.
Bifogat amp-korten och nätdels-kortet får man två kretsscheman med enkla komponentvärden.
Efter ett par kvällar på ELFAs hemsida har jag nog fått ihop de flesta komponenterna men det är ett par som jag inte hittat eller med säkerhet kan välja rätt.
Då jag är en amatör när det gäller DIY-elektonik skulle jag väldigt gärna vilja ha lite hjälp från er proffs... :wink:

Bild
Bild
R1 och C5 kan jag inte hitta...

Bild
Bild
Frågan är om D1 250V 2,5A är rätt...

Hittar ni sen fler fel så ös på med tips och kritik. :)
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2010-12-20 14:31

Nu verkar det schemat vara annorlunda på såväl ingång som utgång jämfört med den diskussion som förekom för ett par år sedan i samband med gruppköpet av kort och kretsar. På ingången vill man nog ha en HF-filtrering och en filmkondensator (som inte behöver vara så stor som 22 µF). Volymkontrollen kan ersättas av ett motstånd. På utgången en Zobel ner till jord, kanske 2.7 Ohm/2 W följt av 0.1 µF som visas på annat håll*. R1 behövs inte.

*http://www.chipamp.com/docs/lm3886-manual.pdf

Föregående

Återgå till DIY-forum