Löda filter - Kolla mina färdiga filter sid 6!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-03-18 16:48

Jonka_ skrev:
DVD-ai skrev:på vilket sätt skulle det vara bättre menar du ?

jag vet inte alls, det är något jag hört förut bara :/ Men det kanske inte alls är så?

Kanske att signalen får en mer precis väg att vandra?
Nej jag vet faktiskt inte, men på något sätt låter det rimligt.

Totalknas skulle jag vilja säga och släpp den iden helt och hållet :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Jonka_

Inläggav Jonka_ » 2011-03-20 20:08

Där fick man svar på tal och då vet jag att det alltså inte gör någon skillnad..

Jag tänkte mest för egen del då jag har ett filter där 4-6 kompoenter möter varandra i en enda stor gröt med lödtenn :) Trode det kunde bli lite bättre om man t.ex använde ett lödstad för att alla komponenter skulle få lika mycket/god kontakt
* Arcam rDAC --> Marantz PM-15s1 --> b&w 803Di.

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2011-03-21 21:04

Filtrena är säkert inte ihoplödda enligt konstens alla regler, 1:a gången jag värmde ihop ett helt filer.

Har hört på omvägar att han som konstruerat dessa filter har en uppgraderad och förbättrad version men jag har ej brytt mig om att försöka få tag i den...de låter otroligt bra som de är men klart om jag orkar ska få till en uppgradering.
--------------------------------------------------

Användarvisningsbild
Jonka_

Inläggav Jonka_ » 2011-03-21 23:24

JockScott skrev:Filtrena är säkert inte ihoplödda enligt konstens alla regler, 1:a gången jag värmde ihop ett helt filer.

Har hört på omvägar att han som konstruerat dessa filter har en uppgraderad och förbättrad version men jag har ej brytt mig om att försöka få tag i den...de låter otroligt bra som de är men klart om jag orkar ska få till en uppgradering.

Kan det vara en humblehomemade konstruktion? Ser lite ut som en sådan :)
* Arcam rDAC --> Marantz PM-15s1 --> b&w 803Di.

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2011-03-22 00:35

Kan det vara en humblehomemade konstruktion? Ser lite ut som en sådan

Inte en Tony Gee nej, däremot samma land och han har pillat med "Milestones" som finns väldokumenterat.

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2011-03-22 01:59

Väldigt fint bygge!
Kan säga att jag lärde mig löda av min bror som har ingenjörs utbildning. Det är svårt i början. Man måste göra en del kallödningar som utan pardon avslöjas när man väl ansluter kretsen.

Den där 11 tums basen är väl från Eton? Sen mellanregister från Thiel. Foliespolar. 4,7 mH. Ujamej det blir många pengar. :)
Let forever be

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2011-03-23 22:06

Den där 11 tums basen är väl från Eton? Sen mellanregister från Thiel. Foliespolar. 4,7 mH. Ujamej det blir många pengar. Smile

Det är inga byggen man slänger ihop på en dag el två, varken för byggtid eller för den summa pengar de kostat.

Men i slutänden så låter de så bra att jag kan vara nöjd i framtiden om jag vill och tack vare eget bygge har jag sparat in väldigt mycket mer pengar än butiksköpt...

Föregående

Återgå till DIY-forum