Trevligt att få mäta i ett ekofritt rum
Moderator: Redaktörer
Klabe skrev:Kraniet, är det din "KAW högtalare"? http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27624&postdays=0&postorder=asc&start=0
Trevligt att få mäta i ett ekofritt rumVi har ett par ekofria rum på jobbet också och måste säga att det är en rätt sjuk känsla när man kliver in ett sådant rum, det är nästan så man tappar balansen på något sätt.

Anders_A skrev:Jag har själv planer på att bygga martinssons lilla horn, och ditt bygge ser jättespännande ut!
Finns det någon chans att du kan länka till en aning mer högupplösta bilder så man ser vad det föreställer?
Kraniet skrev:kör du med lite dämpning på framväggarna tror jag det där "hårda" mellanregistret kan mildras lite. Kan också vara så att det är lite för mycket energi runt 3kHz som du reagerar på.
Ser väldigt bra ut annars. Du har lyckats bra
Kraniet skrev:kör du med lite dämpning på framväggarna tror jag det där "hårda" mellanregistret kan mildras lite.
Klabe skrev:Kraniet skrev:kör du med lite dämpning på framväggarna tror jag det där "hårda" mellanregistret kan mildras lite.
Hmmm....blev lite fundersam om jag tolkade in för mycket med ovanstående.
Menar du ordagrant att sätta dämpning någonstans "godtyckligt" på framväggen eller menar du sätta dämpning precis runt högtalarna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster