Hjälp!!!!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mikgr2

Hjälp!!!!

Inläggav mikgr2 » 2011-04-25 21:33

Hej!

Nu behöver jag lite råd innan jag blir tokig av allt grubblande.

Har byggt 4 basmodulerr, varav två är integrerade i en tv-bänk och två är fristående. Av praktiska skäl blev volymne på 39 liter.
Från början hade jag tänkt mig köra med SLS 10 eftersom jag har ett sånt element liggandes sedan tidigare. I helgen har jagkört med detta element tillsammans med eq via en minidsp, och jag tycker det låter riktigt skapligt och kan tänka mig att det låter helt OK med fyra stycken.

Nu till mitt dilemma. Har bytt runt med en hel del hifigrejor de senaste åren och känner nu att det får räcka för ett tag (hoppas jag i alla fall).
Det jag nu grubblar på är om jag komer att bli nöjd med SLS 10. Känner jag mig själv rät finns risken att jag kommer att sitta där och tänka - hade nog blivit bättre med ett annat eleemnt. Så vad tror ni, kan 4 SLS 10:or bli riktigt bra, eller finns det bättre alternaitv till dessa lådor. Har själv funderat på XLS eller L26roy.

Förutsättningar:
39 liter sluten låda (kan eqas med minidsp)
4 basmoulder
25 kvm rum
Max 3000 kr/element
OA51 LEII som toppar
Höga ljudtryck är inte så viktigt

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-04-25 21:49

Med så "små" lådor får du ju lägre dist med ett element med starkare motor om du poppar på starkt ofta.

Ingen kan nog bedömma det mer än du...men eftersom du nöjjer dig med 4 st slutna lådor förefaller det iallafall som om du tillhör de sansade :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
mikgr2

Inläggav mikgr2 » 2011-04-25 22:23

Ja, när det gäller ljudtryck så är jag rätt sansad. Bor i radhus oc vill hålla mig på någorlunda god fot med grannarna.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-04-25 23:32

Då skulle du möjligtvis klara dig alldeles utmärkt med SLS10 sett ur den synvinkeln.

Personligen verkar det som om du verkar ha en ansenlig budget för det hela och en motorstarkare variant vore Ino W104 som håller sig inom din budget. Det elementet används i lådor om 40 liter.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
mikgr2

Inläggav mikgr2 » 2011-04-26 12:19

MagnusÖstberg skrev:Då skulle du möjligtvis klara dig alldeles utmärkt med SLS10 sett ur den synvinkeln.

Personligen verkar det som om du verkar ha en ansenlig budget för det hela och en motorstarkare variant vore Ino W104 som håller sig inom din budget. Det elementet används i lådor om 40 liter.

Ja, det vore förstås ett alternativ, då behöver jag ju inte sitta och fundera på om det är tillräckligt bra, hans konstrukltioner är ju väl genomtänkta.
Problemet är att jag helst inte vill handla av IÖ igen, så något annat alternati vore bra.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2011-04-26 12:51

Problemet är att jag helst inte vill handla av IÖ igen

:?: :!: 8O
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Återgå till DIY-forum