Ska man inte använda några obskyra komponenter rekommenderar jag electrokit.se istället föra ELFA. ELFA har ju ett enormt utbud jämfört med electrokit men kostar kosing också.
Annars är det bara att titta på det här schemat
http://tangentsoft.net/audio/cmoy-tutor ... nt-sch.pdf .
Det nödvändigaste är alltså:
1 st. (dubbel) op-amp. på tangentsoft föreslås OPA2134 och den kommer jag nog också att använda, om ingen har bättre förslag.
1 st. 10 kohm linjär stereo-pot. Finns både enkla och lyxiga, jag kör på en enkel från electrokit.
1 st. strömbrytare, jag använder en enkel enpolig från electrokit, den syns på bilden.
1 st power-lysdiod om man vill ha det, jag använder en 3 mm grön från electrokit.
1 st. 9 V batteri, vill man ha extra mycket power kan man ta 2 st och seriekoppla som i schemat.
2 st. 220 µF elektrolytkondingar. Jag använder 470 µF eftersom det var de jag hade hemma som var tillräckligt stora, jag tror inte det gör något att det är 470 µF istället för 220, tvärtom eftersom de sitter i strömdelen.
2 st. 4,7kohm motstånd, minst 0,25 W skulle jag tro men vill man vara säker kan man smacka på med 0,6 W, de är lika stora och motstånd är ju i stort sett gratis.
2 st. 100 kohm motstånd.
3 st. 10 kohm motstånd.
ev. 2 st. 10-100 ohm motstånd R5 i schemat, används om man får mycket brum och brus, mer detaljer på tangentsoft.
2 st. 1 kohm motstånd.
2 st 0,1 µF kondensatorer, förslagsvis polyesterkondensatorer, ser ut som den röda fyrkanten på min bild.
batterihållare rekommenderas, finns billiga på electrokit.
låda, efter tycke och smak, ett tips dock: köp inte för liten!!!!!
Stiftlister kan vara smidigt att använda som sockel för op-ampen så kan man enkelt byta om man skulle behöva/vilja. Jag har även satt stiftlister där R5 ska vara, behövs inget R5 sätter jag bara byglar där.
Edit: såklart behövs kontakter också, en 3,5 mm stereohona är väl att rekommendera på utgången om man inte har lurar med 6,3 mm. På ingången kan väl en 3,5 mm stereohona också vara smidigt om man enbart ska använda den till datorn, men det blir ju rätt oflexibelt, själv kommer jag att köra på RCA in.
Experimentkort om man inte vill etsa, mitt har jag köpt på kjell&co.