Hej!
Jag äger ett par cerwin vega AT-100 som är i behov av nya fräsha upphängningar. jag tänkte beställa från USA där man får ett komplett kit för 270 skr inklusive frakt, vilket är sjukt billigt om man kollar på hur mycket det kostar i Sverige...!!
Det jag undrar över är att det verkar finnas 2 olika typer av upph. till cerwin Vega dels en modell med angled inner attach surround samt en modell med flat inner attach surround. basens modell är ATW 15 och är byggd 1989. jag undrar hur jag ska veta vilken sort det ska vara??
Det är från denna sida jag tänkte beställa: http://cgi.ebay.com/Speaker-Surround-Ki ... 230ee1dcfa
det verkar ju vara rätt men jag tycker att det är bäst att vara på den säkra sidan och fråga någon av alla kunniga "hifi nördar"(ta det som en komplimang!!) så att det blir rätt!
jag tänkte ge mig på att byta upph. själv, kan nån ge tips på vad man ska tänka på t ex hur man får allt centrerat samt om det funkar bra med vanligt kontaktlim?
det är som sagt BARA upphängningen som ska bytas, basen fungerar bra i övrigt förutom att upphängningen blivit blekt med åren och är nu typ orangeaktigt vilket inte är snyggt jag vill ju ha den klassiska ursnygga cerwin röda
Tacksam för svar!!