En vän hörde av sig med utmaningen att vi ska försöka hinna bygga ett riktigt krämigt bashorn till en fest som ska vara på Halloween. Storlek på lokalen är vi osäkra på, men det beräknas komma ca 200 pers så hornet bör vara av löjliga proportioner.
Problemet är att jag aldrig har beräknat horn tidigare och vet heller inte riktigt vilka baselement jag ska spana efter. Eftersom tiden är knapp undrar jag om ni kan hjälpa oss med beräkning och element. Hittade på en kalkylator för horn, men eftersom jag har en Mac så gick det inte att köra programmet.
Det preliminära pristaket är 10 tusen och då ska en förstärkare vara inkluderad.
Hornet får nästan se ut hur som helst men ska kunna köras på ett släp och inte vara totalt omöjlig att bära runt på om man är ett par stycken. Eventuellt att vi bygger två mindre horn beroende på hur mycket det ökar i pris i och med det extra elementet.
Hornet/hornen måste kunna lira ned till 30 Hz på hög ljudnivå. Målet är att kostymerna på 200 personer ska fladdra för det är då maximal glädje hos gästerna uppnås
Kan ni hjälpa oss?
/Christopher