Jag har allt funderat på att linda själv som sagt, men just den rullen verkar vara för kort för att göra 2 spolar, det är 100m på den om jag fattat datan rätt, dessutom var det ju elfapris, jag har kikat på större bobiner med tråd, de som är ca 20 cm höga, då räcker det och blir över, men de kostar kring 1000kr så nått mellanting hade varit lämpligare, helst nån lindarverkstad som kunde sälja lösvikt, eller nån billigare färdig spole, för köper man koppartråd blir det 5-10 ggr billigare än att köpa färdigt, om man inte räknar tråden som blir över, den går iofs att ha till andra saker eller för att göra flera spolar och sälja till andra om det skulle bli bra.
Jag kan få tag i tjockare tråd, men då blir spolen onödigt stor o dyr, det här är heller inget det är brottom med, utan är tänkt som ett roligt projekt som får ta tid, att leta rätt delar är en del av det hela.
Jag sitter inte utan högtalare, men vill prova att göra bättre filter till ett par jag har och då tänkte jag börja med den komponent som är mest udda av det jag behöver, resten är standarddelar med normala värden så hittar jag en vettig lösning på den här så är det bara att beställa hem resten för det är lagervaror på de flesta ställen.