För många Watt - 4000 st...

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
W201

För många Watt - 4000 st...

Inläggav W201 » 2005-07-12 22:41

Tyvärr har jag varken tid, plats eller ork att ha kvar mina extraslutsteg. Det är 4 st (a' 2x500W) Studiomaster Mos Fet 1000.
De är helt diskret uppbyggda kring ringkärnetrafos, och med SJ50 / SK135 på utgångarna. (5+5 per kanal...)
De är avsedda för PA-bruk, men de dubbla fläktarna kan stängas av mha. brytare redan i originalutförande. :)

Ljudmässigt är de inte helt transparenta, men de har en lite varm klang som är man inte blir trött i öronen av, även om man spelar mycket starkt - typ PA... :wink: Grundbruset är mycket lågt.

Varför då göra sig av med dessa? Jo - på alla stegen är det behov av service/rep/byte/ombyggnad av högtalareläerna. (Schema finns.)
Jag inser att jag inte själv kommer få tummarna loss förrän vi befinner oss i en tid då man talar nostalgiskt om "det gamla, fina CD-formatet". :roll:

Om någon här är intresserad av att köpa eller byta sig till dessa steg, hör av er. I byte kan det vara intressant med mikrofoner, LP-spelare eller kassettdäck. OBS! Nypris på stegen var ca 18000 SEK/st... 8)

/Alexander

Återgå till DIY-forum