Kan en gainclone klara ett F/E-test?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Går det att bygga ett LM3886-baserat slutsteg som klarar ett LTS-F/E-test?

Ja
13
68%
Nej
6
32%

Antal röster : 19

mike34

Inläggav mike34 » 2005-07-03 03:43

<OT>
Fast efter fyra öl kom jag på att jag visserligen konstaterat att de flesta bygg projekt behöver nån form av nätdel, men jag glömmer allt för ofta lådan som i sig är ganska kostsamm och besvärligast att få snygg.
(Nattareflektion bara).
Mer "verkstad" på Faktiskt efterlyses !!
Alla ni som har nått på gång som ger lite skit under naglarna, va inte blyga, kom fram å berätta visa bilder osv...
</OT>
/mike34 10:4 over and out.
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-07-03 12:30

mike34 skrev:Mer "verkstad" på Faktiskt efterlyses !!

Instämmer! Själv bygger jag alldeles för lite, jag är väl lite av en teoretiker, vi får se om det blir nåt i sommar. Jag hoppas bara att jag inte skrämmer bort folk som är mer praktiskt lagda från att visa upp sina alster. Teori och praktik behöver varandra!
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-07-03 17:23

mike34 skrev:Mer "verkstad" på Faktiskt efterlyses !!

Morello håller ju på å bygger så rackarns mycket hela tiden av diverse saker så man får ju prestationsångest bara man är i närheten av han, snabbt går det också... %¤&"¤%&

Han kan inte skriva om allt han konstruerar/bygger av diverse skäl men nog borde han skriva lite om en del projekt iaf, mycket spännande grejjer minsann :P

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2005-07-13 12:12

Ser man på tillverkarens egna mätningar av 3886 så uppvisar de bryggade kopplingarna väsentligt (?) mindre dist än den ensamma alternativt paralella kopplingen.

Inte helt förvånande har den med 4 st i bryggad-paralell koppling (BPA200) något lägre dist än den brygade med två 3886.

/Peter

Föregående

Återgå till DIY-forum