Flint skrev: Typiskt tröttande transistorljud.
TTT = Typiskt Tröttande Transistorljud.
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:En moralisk fråga.
Hur bör man se ideologin i en sån här situation? Vi nosar på en konstruktion som många anser vara välljudande. Jag syftar på NAD3020 nu. Ska man kopiera den rätt av i det här fallet eller ska man tänka igenom och simulera den som jag gör och kanske ändra det man tycker/tror går att förbättra med dagens mått mätt? Själv är jag splittrad här.
Flint skrev:Ingen som vill diskutera utvecklingsideologi och moral?
rikkitikkitavi skrev:har du testat med oh pio , min pio?
nej men.seriöst , dc servo, anybody ?
Flint skrev:IngOehman
Lever du själv efter den devisen eller gäller den bara andra? Att låta allt vara som det är? Infinity Kappa 9, vad göra?
Flint skrev:Ska man kopiera den rätt av i det här fallet eller ska man tänka igenom och simulera den som jag gör och kanske ändra det man tycker/tror går att förbättra med dagens mått mätt? Själv är jag splittrad här.
Harryup skrev:Hittar du nån loudnessverkan i 3020? Det många gillade var att den var så fyllig även på låg volym. Eller är det matthet uppåt kanske?
Den var ganska mycket fylligare på låg nivå än t.ex. Yamaha medans vid "halv volym" så lät dom mer lika.
mvh/Harryup
rikkitikkitavi skrev:Jag tycker att 3020 skall få vara ifred.
Att man däremot gör en upplevelsemässig emulering mha LM3886 och vissa frekvensbestämmande nät är helt ok, och då kan man ta sig alla friheter som finns.
Man kan givetvis modifiera 3020 också, emn då är det inte någon 3020 längre. Då är det en ny förstärkare.
Jag kan också se en intressant utveckling där man lär sig mycket om vad som ger "väljud", rent upplevelsemässigt.
Man är ju ute efter funktionen, inte metoden så att säga och metoderna kan vara olika men nå samma resultat.
Så varför låta sig hindras?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster