Jag hängde upp mig på att det verkade bli låg verkningsgrad på den först varianten (med en sluten och en portad volym).
Ok, då kör vi! Först en massa tillsågade skivor; en del med hål i, andra med avfasade kanter. Några riktigt fula fiskar, med flisiga spår efter brutal håltagning med sticksåg på frihand

. Men det här är ju PA/Party-avdelningen och då spelar det mindre roll. Nåja, en del kommer ju att döljas inne i lådan, annat kommer att försvinna när lådan fått färg och beslag:
Jag hoppar över alla uttråkande detaljer längs vägen och visar helt enkelt hur det kommer att se ut. Elementet spelar mot den tänkta baksidan av lådan. Därför gör jag plats för en terminalbrunn på den sidan (ovan elementet). Eftersom elementet monteras invändig kommer jag att göra en borttagbar skiva för hålet:
Här är båda gavlarna på plats. På ovansidan monterar jag en kopp för 35mm stativ om jag senare vill kunna placera topparna direkt ovanpå lådan (med en stav emellan):
Och så här blir det på "framsidan". Portarna mynnar längst ner:
Innan jag kan prova eländet måste jag få till luckan framför elementet. Tyvärr saknar jag lister som krävs för det, så det får bli en annan dag

.