Högtalarsimuleringsprogrammet Basta! släppt!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-16 22:49

Naqref™ skrev:Tips: Gör fönstret mindre innan du tar skärmdumpen så blir det bättre.

Hehe, det är inte en skärmdump, utan en bild exporterad från UniBox, som uppenbarligen inte kan göras mindre...

Bastas clipboardkopia kan bli så stor eller liten som man vill, den blir som fönstret.
Bild
Bild

...f'låt.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2005-08-16 22:54

Jo ska man betala 950kr ska det vara bra mycket bätre en vad man kan få gratis. En sak som verkar mycket bätre/mer korrekt är beräkningen av portlängd, tar den också hänsyn till var i lådan man placerar porten? En sak jag saknar om jag ska jämföra med ett annat program som kostar LspCad, är att man inte kan ta med rummets effekter.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2005-08-16 22:56

På tal om grafer, kan man ställa in skalan så man kan få tex 0,1dB nogranhet på skalan? Det kan man iaf med lätthet göra i LspCad.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-16 23:01

Alexi skrev:Jo ska man betala 950kr ska det vara bra mycket bätre en vad man kan få gratis. En sak som verkar mycket bätre/mer korrekt är beräkningen av portlängd, tar den också hänsyn till var i lådan man placerar porten? En sak jag saknar om jag ska jämföra med ett annat program som kostar LspCad, är att man inte kan ta med rummets effekter.

Sant alltihop. Basta! gör ingen skillnad med portplacering, förutom att porten har ett eget baffelsteg, och att det går att lägga till en delay på den.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-16 23:02

Alexi skrev:På tal om grafer, kan man ställa in skalan så man kan få tex 0,1dB nogranhet på skalan? Det kan man iaf med lätthet göra i LspCad.

Ja, upplösning i alla fall. Som i alla mina program kan man ändra på axlarna genom att dra i dem med musen.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-23 23:31

Ja då är en uppdateing släppt, med dessa ändringar:

Added features:

-Saving of .basta files is now allowed also in the demo version.
-A checklistbox for selection of which systems that are to form the system sum.
-Unit for coils and capacitors in advanced network are now mH an µF.
-The automatic replot of the Response window can be disabled. This is useful for complex systems that take a long time to redraw.
-User is informed at first run on a system that Basta! checks for new versions automatically. Users with a firewall just got a notice that Basta! does something on the Internet, which may appear suspicious. The autocheck feature can be permanently switched off on the Help menu.

Föregående

Återgå till DIY-forum