Datablad:
http://www.fynda.se/pdf/datablad-fn273ga4z15.pdf
Sugen på att bygga sub. Delas från ca 80hz mha MiniDSP.
Kan någon hjälpa mig med mått på låda, fyllning mm.
Vill ha sluten låda. Kommer att byggas i MDF.
Tack så länge!!
Moderator: Redaktörer
boom skrev:Basta skriker om felaktiga parametrar.
Pontus91 skrev:Vad jag kan se står det ju inget om x-max heller så någon max utnivå är svår att simulera fram.
Maccis skrev:Pontus91 skrev:Vad jag kan se står det ju inget om x-max heller så någon max utnivå är svår att simulera fram.
Frågade detta på "annat forum"......
Fick detta svar av Fynda:
"Normalt så mäter vi endast upp värdena med vårt mätprogram och presenterar de värdena som programmet ger
och det kan såklart inte få fram X-max.
Vad jag vet, så är X-max inte helt lätt att få fram korrekt, har ni något tips på hur man lättast mäter upp det?
Med vänliga hälsningar
/Fynda.se - Hifi & Hemmabio"
Kraniet skrev:Maccis skrev:Pontus91 skrev:Vad jag kan se står det ju inget om x-max heller så någon max utnivå är svår att simulera fram.
"Normalt så mäter vi endast upp värdena med vårt mätprogram och presenterar de värdena som programmet ger
Vad jag vet, så är X-max inte helt lätt att få fram korrekt, har ni något tips på hur man lättast mäter upp det?
Med vänliga hälsningar
enklaste sättet är väl att skära sönder en bas och mäta talspolens längd och magnetgapets höjd. Det säger ju dock inget om vad spindeln klarar.
RogerGustavsson skrev:Kraniet skrev:Maccis skrev:Pontus91 skrev:Vad jag kan se står det ju inget om x-max heller så någon max utnivå är svår att simulera fram.
Med vänliga hälsningar
enklaste sättet är väl att skära sönder en bas och mäta talspolens längd och magnetgapets höjd. Det säger ju dock inget om vad spindeln klarar.
Säger heller inget om linjäriteten. Likström kan man väl lägga på och mäta utslaget?
Ragnwald skrev:celef skrev:... har svårt att tro att dom köper sina grisar i säckar
De köper grisarna i lådor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster