Tillslut blev det ett par hornlådor(typ som EV18) med ett par CW 188EB i varje, driver det med ett Crown XLS2000 och har mina CW AT100 som "toppar"....... Det är en häftig upplevlese o se på film kan jag lova...
Saken är den är att jag tycker att själva lådan är skitful, den låter absolut inte illa eler något sånt, men den är "skabbig" och jag vet inte om ja vill lägga pengar på o fräsha upp de befintliga lådorna eller bygga ett par sådana här .: http://hornplans.free.fr/ms18.html Det jag undrar är om denna låda skulle fungera bra till CW basen, som jag tror är byggd för just horn. Har även kikat på att bygga ett par 1850 lådor också, men de skulle bli så sjukt d..la dyrt
Tyvärr verkar det vara som så att basarna inte spelar särskilt lågt, min AT100 spelar djupare men inte i närheten lika högt iofs...
Kan ju nämna att jag funderar på o sälja mina AT100 och köpa mig ett par DC!5 eller ännu hellre DC1515 de lär bli en fysisk upplevelse.....!!!
Men har så svårt att bestämma mig så nu vänder jag mig till er och hoppas att ni har nå bra förslag på hur jag bör göra för bästa möjliga BAS/ljud
BY the way vet att många ogillar CW men snälla förstör inte tråden genom att "dissa" CW. Jag älskar Cerwin Vega och jag älskar att spela högt likväl som ja gärna lyssnar på "finare" anläggningar och uppskatta det rena och förhoppninhsvis neutrala ljudet.