Då drar vi igång med EPS-W

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2005-09-06 00:08

Nu är alla 8 ihopsatta.

Bild
(Skakad och rörd)

hoppas det låter om alla också... 8O

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2005-09-06 10:55

Hur kopplar man egentligen ihop multipla bakhögtalare? Behöver man dra en kabel per högtalare in i förstärkaren eller kan man koppla i en "daisy chain" (koppla vidare från högtalare till högtalare)? Och vad blir skillnaden...? :?

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2005-09-06 11:05

niklas skrev:Hur kopplar man egentligen ihop multipla bakhögtalare? Behöver man dra en kabel per högtalare in i förstärkaren eller kan man koppla i en "daisy chain" (koppla vidare från högtalare till högtalare)? Och vad blir skillnaden...? :?

Ja precis...
Edit: Jag svarar inte på Niklas fråga utan undrar lite samma sak.

Jag har en Denon 1905, den har utgångar för surround och surround back. Kommer det inte låta något i dom bakre när man spelar 5.1-material?
Senast redigerad av Tomas 2005-09-06 11:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2005-09-06 11:24

Naqref™ skrev:Wolfie: Minns inte exakt var gärnsfrekvensen går men det ligger i regionen 80Hz med konding.

Man borde kunna göra dem högre med minimal påverkan men de blir för höga för att basreflexavstämningen ska bli optimal.

Borde man inte kunna göra dom proportionellt större i alla ledder? Om man vill ha en väggslickande EPS-1. Eller får man problem med den stora fronten?

Eller högre, samma bredd på front och sen uuuuutdragen bakåt med en extra lådsida paralellt med väggen? Så kan nog basreflexavstämningen bli mindre icke-optimal vid en volym ungefär som EPS-1.
Dvs en EPS-1/W
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2005-09-06 15:46

Nu är allt inkopplat. :D

Första intrycket är mycket gott. Inställningarna kan säkert "tweakas" en aning...

Föregående

Återgå till DIY-forum