Naqref™ skrev:hobbes skrev:(Kanske inte helt intuitivt användargränsnitt, man får klura lite..

)
Lite?

En annan grej med SpeakerWorks verkar vara att det inte finns nån elementdatabas, utan man ska mäta upp sina högtalarelement och designa med dom.
Ska säga att jag är nöjd med LspCad 5 (mer nöjd än vad jag trodde jag skulle vara) men det kan vara lite bättre. Det jag saknar är att man kan använda olika mätkurvor för att analysera filterfunktioner för olika vinklar, att man inte kan medelvärdesbilda flera mätningar (i JustMLS), att man inte kan få fram drivimpedanserna för elementen och att man inte kan designa filtren mer fritt.
Det där med "använda olika mätkurvor för att analysera filterfunktioner för olika vinklar" och "inte kan få fram drivimpedanserna för elementen" får du gärna utveckla lite!
Eftersom jag inte är säker på vad du menar.
Menar du att man bara kan designa filter för OK funktion i en riktning, samt att man inte kan mäta/designa/vadåfönå vilken impedans filtret presenterar för elementet? Alltså vilken generatorimpedans elementet ser, eller är det elementets egen impedans man inte kan få fram???
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.