tiaz skrev:tvett skrev:Vi är inte tankeläsare, du får beskriva lite tydligare dina kopplingar, blir så lätt syftfel.
det jag menade är hur det kan låta bättre efter att två förförstärkare har gjort sitt innan signalen når slutstegen? jag anser alltså att preout från yamaha recievern direkt till slutstegen låter sämre, än när jag kopplar den in i vanliga linjeingången.. jag är dålig på att förklara!
Aha, nej hur du upplever ljudet är ju högst subjektivt. Den förändring som försteget i NADen gör är ju dålig på så sätt att en förändring sker, men kan ge en positiv förändring i dina öron. Det du just gjort är ett F/E-test, något som diskuterats mycket här, du lyssnar Före/Efter Försteget i NADen, dvs med och utan i kedjan. Det är ett sätt att se om en enskiljd apparat förändrar ljudet, då resten av kedjan är densamma.
Du nämnde att C320 ska ha ett bättre försteg än C372? Visst är det intressant att du då upplever en förändring av ljudet? Lågnivå-delar ska förändra ljudet så lite som möjligt, enligt mig.
Kvar har vi möjligheten att det inte är någon skillnad, men att du upplever den på grund av att du vet om skillnaden på inkoppling, dvs placebo/nocebo-effekter.