Reggare mig precis men har kollar här lite fram och tillbaka. Men nu har jag kommit till den insikten att jag bara måste bygga mig en högtalare. Jag har tidigare bygg några högtalare efter ritning,där folk har räknat ut vilket delningsfilter som man ska h osv. men detta är en annan typ av högtalare jag har tänk denna gång och skulle behöva lite tips på vad bör tänka på samt vilka element som skulle kunna passa. Jag har tänkt en stor men smal högtalare runt 1000*800*100mm där bafflen alltså är 1000*800 och högtalaren 10cm bred. Storleken på högtalaren är på intet sätt huggen i sten utan kan utan problem anpassas i både ledden, dock vill jag så klart ha den ganska tunn och stor. Funderar på om det år bäst att göra ett par lådor i lådan så att säga för att slippa att ta hänsyn till den stora bafflen, men vad tror ni?
Har ni tips på element som skulle paffa? Hur mäter man ett delningsfilter rätt? Många frågor blir det så här i början. Kanske någon har en sida där något liknande har gjorts? Behöver inte vara hi-end produkter men det ska absolut låta bra.
Något som nedan ser ut hade jag tänkt i slutänden.

Alla tips är välkomna!
Tack på förhand.
MVH
Pontus