Hej!
Jag vet inte om jag ska ge mig på följande projekt. Jag har en gammal HP-11c som har trasig display. Jag fick ! (tack Bill50x, jag måste skicka en belöning om jag lyckas) en 11c av -82 års modell som initialt inte gick igång. Jag rengorde den och den fungerar elektriskt. Tyvärr är vissa knappar på tangentbordet inte riktigt som de ska. Jag funderar därför på att byta display på min 11c som har perfekt tangentbord med den på den äldre 11c. LCD-displayerna är kompatibla.
Nu till problemet. Displayen sitter med kontakter som ser ut som en sandwich gummi-kontaktrad-gummi på ovan och undersidan. Jag måste enligt uppgift ta de gamla kontaktremsorna och fästa på displayens kant vid ovan och undersida. (De går att ta bort och sitter lite "sticky" mot displayens kontakter.) Den trycker sedan mot kretskortets kontakter. De kan ses som en extremkort bred kabel.
Är det någon som jobbat med sådana förr? Enligt uppgift kan de lättare tas bort med UNDU adhesive remover (innehållande heptan) och strax efter torkningen så blir de "sticky" igen och kan tryckas fast mot displayen. Då gäller det att ha alla de små kontakytorna perfekt matchade mot varandra. Jag tror inte att det blir något problem, dock vet jag inte hur jag ska göra för att fästa eller göra kontakten "sticky". Finns det något som matchar "UNDU adhesive remover" i Sverige att köpa som jag kan prova (tänker trän på den gamla LCDn så att jag vet att det fungerar).
T