Moderator: Redaktörer
opethic skrev:Jag gillar detta bygget skarpt (ja för att vara småplutthögtalare då)
Jag har inga egentliga synpunkter på elementvalen men jag vill föreslå aktiv delning och drivning medelst miniDSP eller liknande.
Då spelar de olika elementens känslighet ingen roll alls, och du kan ev testa andra diskanter utan att pillra med ett passivt filter.
Man har nog "allt att vinna" på aktiv delning/drivning, utom att det kan bli lite dyrt och inta alltid så hög WAF...
Det dagen jag ska bygga högtalare till fulstereon/vardagsrummet så kanske det blir en liknande design som bianco's högtalare.
MagnusÖstberg skrev:Aktiv delning är faktiskt inte alls bästa lösningen i alla lägen, inte ens i den digitala åldern vi lever i.
Jag har nästan lust att skänka ett par bättre diskanter till det här projektet. Valet skär i mitt hjärta.
Nissep skrev:Det skall bli väldigt intressant att se slutmätningarna.
Din byggmetod är ju riktigt fräck. Det är ju betydligt vanligare med denna metod.
http://diyaudioprojects.com/Speakers/Ta ... eaker-Kit/
oj! dom där såg helt muppiga ut i min värld![]()
Men dina ser mäktiga ut.
Skicka ett PM med en riktig adress!bianco skrev:MagnusÖstberg skrev:Aktiv delning är faktiskt inte alls bästa lösningen i alla lägen, inte ens i den digitala åldern vi lever i.
Jag har nästan lust att skänka ett par bättre diskanter till det här projektet. Valet skär i mitt hjärta.
diskanter mottages gärna, annars kommer det att hamna bildiskanter i lådorna, MDS MT-9. (äldre modellen från typ 2007)
en riktigt bra diskant till bil, men har hört att flera har använt dom med gott resultat för hemmabruk.
för övrigt är min postadress
simtuna svinn 1
74971 fjärdhundra
MagnusÖstberg skrev:Jag har bett om ditt kontonummer, men det ville du inte.
Jag erkänner att det tagit galet mycket tid, och du vet varför. Så skicka över det på PM så har du pengarna imorgon!
Det är faktiskt ett så bra förslag att du skulle kunna sluta leta.Martin skrev:Seas DXT
Snygga byggen, mulliga.
bianco skrev:Martin skrev:Seas DXT
Snygga byggen, mulliga.
Martin skrev:Det är bara hojta till om ni behöver mer hjälp, med någon simulering eller något. Richard har säkert bättre mätutrustning än vad jag har ändå så prova ni först.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster