Delarna kom och jag köpte i samma veva på mig lite kylflänsar billigt på tradera.
Nu kör vi!
Kylflänsarna kom.

Och en till.

Allt har en baksida.

Dessa skruvades ihop med två aluminiumprofiler.

Som sedan målades svarta.

Men vi ska faktiskt ha två kanaler.

Och en bottenplatta.

Som också målas svart.

Dit med trafon.

Och Kondensatorerna.

Och likriktaren.

Och ett fäste till...

Ännu flera kondensatorer, totalt 93 000uf/Rail.

Lite hål skall gängas i flänsarna, totalt 20 hål/sida. Man tager vad man haver, och Min IceRemover fungerade klockrent som smörjning till gängtappen :)

Lite aluminium bockades till och lite hål gjordes för kontakter och strömbrytare med mera, detta monterades ihop med flänsarna och såg ut så här.

Allting målades mattsvart.

Och Kontakterna monterades dit ordentligt.

En front limmades ihop, jag hade tänkt mig ek, men farsgubben som levererade träet tyckte att det var för vanligt och bjöd på teak och ask i stället.

Lite olja på det.

Och torka av.

På med fronten, monterade med M5 insexsskruv, de två hålen är till för en lysdiod och vridströmställaren.

Dioden monterades med lagom hål och klämdes därefter fast av strömställaren.

Jag behövde en ratt också, lite specialtillverkad, hem till pappa igen och låna svarven.

Blev bra tycker jag. lysdioden syns inte om man inte slår på steget, då lyser den upp ratten bakifrån.

Men, hallå, vad ska du ha i lådan då???
Elektronik såklart!

Lite närmare...

Och sen vänder vi på det.

Ahaaa, ett LeMonstre!
Korten befolkades och trissorna flyttades ut för en lämplig placering av korten.
Barnens extra stora pärlor fungerade perfekt som distanser... "Pappa... har du sett våra pärlor?" "Nja... jag tror att det var ett Monster här och åt upp dem!"

Därefter monterades korten in i lådan, en slutstegstrissa per kylfläns.

Lite internkablage började ta form.

Fast jag har svurit varenda gång jag bygger något att jag har för grova kablar så lär jag mig aldrig...
Rörigt värre... Trafon byttes ut till en ringkärna då jag upptäckte att den trafo jag hade bara levererade ut 2X6V, fast det stod 12V på den...

Tillslut så blev det ett monster, sista suddiga bilden ger en indikation hur det ser ut med lysdioden när steget är på, men det var svårt att fånga på bild i mörkret.