Johannes skrev:såg riktigt fina ut . detta är allstå sls 12 a i 107liter sluten låda. och du skall bygga 2 till antar jag. ?
kan varmt rek the t.amp ta2400mx steget som drivning

känns som man har obegränsat med effekt. men framförallt håller det elementen med järnhand. har jämnfört med e400 steget till mina 315swr och basen blev bättre och fastare med 2400mx kanske oxå till viss del beror på att steget har en dämpfaktor på 500:1 eller hur man skriver det.
nackdelarna med 2400mx är väl dess vikt och och att det djupt. ett rejält steg helt klart. 20kg men det finns ju mindre modeller i samma serie
Hej!
Kul med lite liv i tråden!
Efter att ha konsulterat med frugan om storleken på basarna så blev det till slut 60 höga 40 breda och 50 djupa. Allt är byggt i 25 mm mdf vilket ger en volym om 86 liter. Minus stag och element.
Ta2400 steget har jag också kollat på en del och det verkar intressant. Rätt prisläge också. Vikten är inget problem då det väger mindre än dom 26 kg mitt nuvarande väger.
Angående att koppla från sub pre-out genom en minidsp så är det ingen bra idé nej. Idag har jag det kopplat från sub pre-out direkt till steget och delar med receiverns filter vid 80 hz. Men det är bara en tillfällig lösning.
När jag köper en minidsp så kommer jag köra pre-out fullregister till minidsp och sen från den dela till mina två slutsteg.