DIY EL34 SE

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
odega

DIY EL34 SE

Inläggav odega » 2013-12-10 20:04

Rivstartar mitt medlemskap med en projekttråd kring mitt bygge av en single end rörförstärkare!

De flesta grejerna är köpta på eBay, och kostnaden för slutsteget innan kontakter och trafar är uppe i drygt 800:-! :D

Bifogar även lite bilder under arbetets gång:

Byggsatsen hemkommen

Bild

PCB

Bild

PCB

Bild

Löder

Bild

Färdiglött!

Bild

Rören provmonterade

Bild

Närbild på rören

Bild

Lådan

Bild

Baksidan

Bild

Ovansida, hål borrade

Bild

Hålen för rören borrade (lådan till vänster är likadan, ska husera ett matchande försteg)

Bild

Hålet för ingångsröret blev placerat lite för långt till höger, men det får duga
Bild

Det jag väntar på nu är 10mm standoffs (de som sitter monterade är bara tillfälliga samt lite för långa) samt att jag måste komma fram till vilka trafar jag ska ha. Synd bara att allt blir så mycket dyrare när det ska byggas med rör. 8O

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2013-12-10 21:15

Väldigt fint!
Tyvärr så figurerar det inte så många rörbyggare här, det ska helst vara uteffekter på flera KiloWatt och flera basar än vad man har fingrar...

Vad ska du driva med din skapelse, hur hög är uteffekten?
Hur låter det???

Mvh: en annan rörbyggare!

Användarvisningsbild
odega

Inläggav odega » 2013-12-10 21:36

smile skrev:Väldigt fint!
Tyvärr så figurerar det inte så många rörbyggare här, det ska helst vara uteffekter på flera KiloWatt och flera basar än vad man har fingrar...

Vad ska du driva med din skapelse, hur hög är uteffekten?
Hur låter det???

Mvh: en annan rörbyggare!

Man får tacka! :D

Jag har fått ett par Dynaco Mark III till låns tillsammans med ett Pas 3X försteg, och är helt förälskad i ljudet! Passar precis min smak med akustisk och lite glesare musik. Dock ligger de en bra bit över min budget, så jag provar att bygga själv istället! :oops:

Har inte riktigt bestämt mig för vad slutsteget ska driva, det lutar åt att det blir någon hemmabyggd modell av horn med bredbandare, eller någon spännande 2-vägs konstruktion! :)

Slutsteget lämnar 12w per kanal enligt säljaren, så jag hoppas på runt 10w! :)
Har inte kunnat lyssna på det än då jag måste komma fram till vart jag ska beställa trafar, och när jag väl bestämt mig så är det ju några veckors leveranstid tyvärr! :roll:

När slutsteget väl är klart så är det bara att börja med försteget! :roll:

Återgå till DIY-forum