Är det någon som vet vilka hur anslutningstrådarna (färgerna) på en lös trafo från ett slaktat InterM r500+ ska kopplas, samt vad den ger i ut på sekundären?
Svart = 230V.
Grå =
Vit =
Blå =
Röd =
Två röda & en gul på andra sidan, antar jag vara sekundären med dubbla lindningar, mitttappad.
Jag har inte lyckats hitta nå´n info om detta på nätet
Trafon ska ingå i ett annat projekt.
/Anders Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig! Nästa projekt: Rörförsteg
Det är väl bara att mäta med t.ex. en fluke. För att ta reda på vilka kablar som hör ihop på sekundärerna mäter du först resistans innan du ansluter primär till nätet.
Anslut därefter primären till nätet och mät växelspänning på sekundärerna. Tänk på att vid belastning sjunker spänningarna lite.
För övrigt vet jag inte vad en InterM r500+ är för något.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.
InterM r500+ är ett PA-steg med HiFi-data enl. experterna, såldes av bl.a. Svallander.
Jag köpte mitt trasigt bara för chassiet och kylarna.
Trafons sekundär kablar sitter tillsammans, så det är inga problem, men...
det är primärsidans kablar som ska blandas i olika kopplingar om trafon ska anslutas till 110, 220, 230 Volt o.s.v.
/Anders Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig! Nästa projekt: Rörförsteg
Hej det är bra om man har en vridtrafo för att släppa på nätspänningen
gradvis på primären så att man har kontroll på vad man håller på med
annars så kan det gå illa.