Crumboo bygger 8-kanaligt försteg/filter/dac

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Elfsberg

Inläggav Elfsberg » 2014-03-28 21:39

Det vetetusan om Hypex är en uppgradering faktiskt.

Är du säker på det?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Crumboo

Inläggav Crumboo » 2014-03-28 23:48

Empa skrev:Fräsigt bygge! Kan du speca lite mer vad du har valt och hur du har tänkt då det ser väldigt intressant ut.

Hej och tack! Jo det är ju tänkt att vara ett kombinerat försteg/delningsfilter/rumskorrektion/dac (8 kanaler). I nuläget finns 2 digitala ingångar (SPDIF toslink), men det blir även en I2S-ingång (via twisted pears Teleporter) som är tänkt att användas till en mediaspelare baserad på Raspberry Pi (eller liknande lösning).
miniSHARC:en tar hand om delningsfilter/rumskorrigering och puttar ut 8 kanaler I2S till Buffalo 3 (8-kanals dac baserad på ES9018). Ut från denna går 8 balanserade analoga kanaler till utgångsstegen.
En mikrokontroller baserad på picaxe används för standbyfunktion, val av signalkälla, display, trigger till slutsteg mm.
Som strömförsörjning kör jag jag två st LCDPS (mikrokontroller, miniSHARC, dac, relän) samt Placid BP (utgångssteg), även dessa från twisted pear. Kommer bli smutt det här tror jag! :)

Elfsberg skrev:Det vetetusan om Hypex är en uppgradering faktiskt.

Är du säker på det?

Njae, tror jag blir nöjd med kombinationen anaview och LPUHP. En farhåga är att den senare kanske är lite klen för att driva mellanregistren, men det ska tydligen gå att "överklocka" den lite genom att byta några komponenter...

Föregående

Återgå till DIY-forum